۲ خرداد ۱۳۹۴، ۱۴:۱۶
کد خبر: 81618773
T T
۰ نفر
ساختمان سه مركز كانون پرورش فكري امسال در كرمانشاه افتتاح مي شود

كرمانشاه - ايرنا - مديركل تجهيز و نوسازي مدارس استان كرمانشاه از افتتاح ساختمان سه مركز كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان در كرمانشاه در ماه هاي آينده خبر داد و گفت: اين كانون ها نهايتا تا ايام الله دهه فجر آماده بهره برداري مي شوند.

مرزبان نظري روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: يكي از اقدامات اداره كل نوسازي مدارس ورود به بخش فرهنگي است و در همين راستا اقدام به ساخت كانون هاي پرورش فكري كرده كه يكي از اين كانون ها هم اكنون در بوستان معلم كرمانشاه در دست احداث مي باشد.

وي افزود: اين كانون با 75 درصد پيشرفت فيزيكي در حال اجراست و مهرماه سال جاري آماده افتتاح و بهره برداري خواهد شد.

نظري همچنين با اشاره به ساخت دو كانون پرورش فكري ديگر در شهرك امام خميني (ره) دولت آباد و شهرستان اسلام آبادغرب يادآور شد: اين دو پروژه هم اكنون 30 درصد پيشرفت فيزيكي دارند و تا دهه فجر به بهره برداري مي رسند.



** هوشمندسازي 700 كلاس درس تا مهر ماه



مديركل تجهيز و نوسازي مدارس كرمانشاه در ادامه گفت: يكي ديگر از برنامه هايي كه در دست اقدام داريم، هوشمند كردن 700 كلاس درس تا مهر ماه سال جاري است كه اميدوارم اين مهم تحقق يابد.

وي با بيان اينكه براي هوشمندسازي هر كلاس درس به اعتباري در حدود 350 ميليون ريال نياز است گفت: بخش عمده اي از اين اعتبارات از محل سفر رهبر معظم انقلاب تامين خواهد شد.



** مقاوم سازي 440 كلاس درس در استان



نظري همچنين از اجراي طرح تخريب و بازسازي و مقاوم سازي مدارس و كلاس هاي درس در استان خبر داد و گفت: اين طرح از سال 85 به مرحله اجرا درآمده كه از آن زمان تاكنون 73 مدرسه با 440 كلاس درس و 35 هزار متر مربع زيربنا مقاوم سازي شده است.

وي در پايان گفت: در اين مدت همچنين 35 سالن در مدارس دخترانه استان نيز با زيربناي 105هزار متر مربع مقاوم سازي شده است.

7458/8066