۲ خرداد ۱۳۹۴، ۲۱:۵۹
کد خبر: 81619380
T T
۰ نفر
رییس شورای شهر: شهرداری گرگان با ضعف هایی مواجه است

گرگان - ایرنا - رییس شورای شهر گرگان گفت: هر چند برخی اقدامات شهرداری این شهر دارای ضعف است اما باید از تجربیات گذشته استفاده كنیم و نقاط ضعف را با مدیریت صحیح پوشش دهیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا حسین ربیعی عصر شنبه در مراسم بهره برداری از سه طرح عمرانی و خدمات شهری گرگان با حضور فرماندار و جمعی از مسئولان، افزود: ما و شهردار مدیران گذری هستیم و مدتی مهمان خواهیم بود اما كاركنان شهرداری پایه های اصلی رشد توسعه و پیشرفت شهر هستند.

وی تأكید كرد: نباید تحت هیچ دعوایی یكدیگر را تخریب و یا به همدیگر توهین كنیم.

طی ماههای گذشته و در پی تشدید اختلاف برخی اعضای شورای شهر با یكدیگر و نیز شهردار، منجر به بروز برخی مشكلات و چالش ها شد بطوریكه با مصوبه رسمی شورا برخی از اختیارات شهردار از صادقلو سلب شد.

همچنین شهردار گرگان در این مراسم با بیان این كه باید برای افرادی كار كنیم كه جز پروردگار یار و یاوری ندارند، افزود: امیدواریم شهرداری منطقه 3 بتواند گوشه ای از آلام و مشكلات مردم را با ارائه خدمات هر چه بهتر برطرف نماید.

حسین صادقلو تأكید كرد: ما به عنوان مسئول وقتی در جایگاهی هستیم خدمات ما باید توسعه ای و در جهت خدمت به مردم باشد و اگر قرار است در این مسندها بمانیم جز خدمتگزاری نباید كار دیگری انجام دهیم.

وی در ادامه گفت: با توجه به این كه هنوز بخش هایی از این سه پروژه باقی مانده است، نمی توانیم فعلا مبلغ هزینه و اعتبارات لازم را اعلام كنیم.

شهردار با بیان این كه پروژه های دیگری بزودی افتتاح و یا كلنگ زنی می شود، اظهار كرد: در ادامه پروژه های سال گذشته و پروژه های جدید، زیرگذر دخانیات گرگان بزودی كلنگ زنی می شود.

صادقلو افزود: همچنین بزودی شاهد كلنگ زنی روگذر كمربندی از مقابل شهرك بهارستان و برج عمارت واقع در پاركینگ ساختمان شهرداری به همراه تعدادی سالن و پارك محله ای خواهیم بود.

همچنین عضو شورای شهر گرگان در این مراسم گفت: امروز شهرداری گرگان در بخش سخت افزاری و ساختمان نسبت به سال 78 رشد كرده است.

محمد ابراهیم جرجانی بدون اشاره به جزییات رشد مورد نظر خود، افزود: این رشد در واقع توسعه خدمات می باشد و باید این روند به منظور ارائه خدمات بهتر تقویت شود.

وی تصریح كرد: باید تلاش كنیم با مدیریت شهری به صورت منطقه محوری عمل كنیم و در تصمیم گیری ها به نیازهای مردم توجه نماییم.

جرجانی خاطرنشان كرد: محلات ما امروز نیازمند خدمات ویژه هستند و باید مناطق عقب افتاده را در ارائه خدمات شهری ویژه نگاه كنیم و از سوی دیگر این مهم باید سر لوحه كار باشد كه شورا به منظور خدمات بهتر به شهروندان دست مدیریت شهری را باز بگذارد.

به گزارش ایرنا سه پروژه كه امروز مورد بهره برداری قرار گرفت شامل آغاز به كار شهرداری منطقه 3 واقع در خیابان شهید رجایی بر اساس ابلاغیه وزارت كشور، تعریض ضلع غربی پارك ملت در منطقه اسلام آباد و ساختمان ناحیه 6 خدمات شهری شهرداری گرگان در كوی پارتیا است.

شهر گرگان با جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر پیش از این دارای دو منطقه شهرداری و پنج ناحیه خدمات شهری بود كه با مصوبه وزارت كشور، منطقه سه شهرداری افتتاح شد و هر شهرداری موظف است به حدود 120 هزار نفر جمعیت در هر منطقه خدمات دهی كند.

3014/6159/6203