پرونده تخلفات ساخت و ساز یکی از هتل‌های گرگان به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارجاع شد

گرگان - ایرنا - رییس کمیسیون حقوقی، نظارت، بازرسی و پاسخگویی به شکایات شورای اسلامی شهر گرگان گفت: پرونده تخلفات ساخت و ساز هتل «پارتیا» گرگان به عنوان یکی از بزرگترین طرح‌های عمرانی شهر، به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارجاع شده است.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی این کمیسیون حجت مقسم شامگاه سه‌شنبه در این زمینه اظهار کرد: ابعاد حقوقی و شهرسازی پرونده این هتل به صورت کامل در جلسه پنجم کمیسیون مربوطه بررسی شد.

وی با اشاره به حساسیت شهروندان در این خصوص بیان کرد: ساخت هتل پارتیا از سال ۱۳۸۳ با سرمایه‌گذاری افراد حقیقی و با هدف توسعه زیرساخت‌های گردشگری آغاز شد.

هتل پنج ستاره پارتیا با ۲۸ هزار و ۸۰۰ مترمربع زیربنا در ۱۷ طبقه بنا شده است.

رییس کمیسیون حقوقی، نظارت، بازرسی و پاسخگویی به شکایات شورای اسلامی شهر گرگان گفت: از آن سال در چندین نوبت عملیات عمرانی آن بطور موقت متوقف شده که در نهایت مالکیت آن به بانک ایران زمین رسید و ادامه ساخت آن سرعت بیشتری به خود گرفت.

وی افزود: اما بر اساس گزارشات واصله و بررسی‌های دقیق صورت گرفته، تخلفات متعددی از جمله انجام ندادن تعهدات تامین پارکینگ و تغیر کاربری به تجاری در ساخت این مجموعه به وقوع پیوسته است.

مقسم بیان کرد: با توجه به گزارش معاونت فنی و توسعه شهری منطقه یک شهرداری پیرامون روند صدور مجوزها، وضعیت تخلفات ساختمانی و ارسال پرونده آن به کمیسیون ماده صد جهت تعیین تکلیف انجام شد.

وی تاکید کرد: شورای اسلامی شهر گرگان آمادگی دارد که با در نظر گرفتن صرفه و صلاح مدیریت شهری، حقوق عامه شهروندان و حمایت از سرمایه‌گذاران، در صورت برطرف کردن ایرادات فنی و شهرسازی، در زمینه ادامه فرآیند تکمیل این مجموعه همکاری کند.

در ماده ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها آمده است: مالکین اراضی و املاک واقع در محدوده شهر یا حریم آن باید قبل از هر اقدام عمرانی یا تفکیک اراضی و شروع ساختمان از شهرداری پروانه اخذ کند. شهرداری می‌تواند از عملیات ساختمانی ساختمان‌های بدون پروانه یا مخالف مفاد پروانه به وسیله مأمورین خود اعم از آنکه ساختمان در زمین محصور یا غیرمحصور واقع باشد جلوگیری کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha