۳ خرداد ۱۳۹۴، ۱۴:۰۱
کد خبر: 81620233
T T
۰ نفر
آیت الله حسینی بوشهری: توان خود را در همه عرصه ها افزایش دهیم

قم - ایرنا - مدیر حوزه های علمیه سراسر كشور گفت: توان قدرت نظامی و علمی خود را در همه عرصه ها افزایش دهیم.

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری روز یكشنبه در مراسم صبحگاه نیروهای مسلح قم در پادگان خیبر لشكر عملیاتی 17 علی ابن ابیطالب (ع)، با گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر و تقارن آن با اعیاد شعبانیه، فتح خرمشهر را نشان از مقاومت ملت ایران مقابل ابرقدرت های شرق و غرب دانست.

وی با بیان اینكه فتح خرمشهر تنها فتح خاك نبود، درباره ویژگی های این پیروزی خاطرنشان كرد: در حالیكه تصور به آزادی خرمشهر نمی رفت، اما تعداد اسیران و كشته شدگان دشمن را ناباورانه دیدند و سرانجام پیروزی از آن رزمندگان اسلام بود.

حسینی بوشهری اضافه كرد: با این پیروزی تمام محاسبات دشمنان و ابرقدرت ها به ویژه آمریكا درهم شكست و از نقشه حمله به مسیر دفاع تغییر موضع دادند و تمام امكانات خود را بسیج كردند تا این جنگ را پایان دهند و پایان آبرومندانه ای برای صدام باشد اما موفق نشدند.

وی با بیان اینكه آن روز، روز دفاع مقدس بود و بسیجیان و نیروهای مسلح آماده رزم با دشمن شدند و افتخار آفریدند و در پشت صحنه نیز مردم با استفاده از تمام امكانات خود برای دفاع مقدس سرمایه گذاری كردند، گفت: دیروز ما به تكلیف عمل كردیم و امروز هم برای پیروزی مقابل دشمن باید به تكلیف عمل كنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: دیروز در صحنه جنگ مقابل دشمن می جنگیدیم، امروز علاوه بر آمادگی نظامی و گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب بودن، مسوولیت مضاعف داریم؛ دشمن ارزش های فرهنگی ما را نشانه گرفته و لازم است همه مسوولان و آحاد ملت آماده باشند.

وی با بیان اینكه همه باید آمادگی خود را در مقابل دشمن حفظ كنند، به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه شبیخون فرهنگی اشاره كرد و گفت: همه در عرصه های فرهنگی و دینی آمادگی داشته باشند و اگر دشمن را دستكم بگیریم، خدای ناخواسته شرایطی برای نفوذ دشمن فراهم می شود.

حسینی بوشهری با اشاره به هشدارهای اخیر رهبر معظم انقلاب در دانشگاه امام حسین (ع) اظهاركرد: ایشان فرمودند من اجازه نمی دهم دانشمندان ما مورد بازجویی و مراكز نظامی ما مورد بازرسی دشمن قرار بگیرند؛ چرا كه آنگاه این كشور امنیت نخواهد داشت.

وی با اشاره به سخن پیامبر اسلام (ص) درباره دشمن شناسی و موضع مناسب در مقابل دشمن گفت: بدانید عاقل ترین مردم كسی است كه خدا را بشناسد و از او پیروی و اطاعت كند و دشمن را هم بشناسد و مقابل او بایستد و از دشمن نافرمانی كند و مقابل دشمن موضع بگیرد تا دشمن بداند تو فرمانبردار خداوند متعال هستی نه دشمن.

وی با بیان اینكه امروز دشمن در جنگ روانی مقابل ما قرار دارد؛ مرعوب كردن مسوولان، تضعیف اراده مردم، عدم درك مردم از واقعیت های موجود، ایران هراسی در منطقه، دامن زدن به اختلاف های مذهبی و قومی، ترویج ناامیدی، تضعیف اركان نظام و تضعیف روحانیت را از برنامه های دشمن برشمرد.

وی تصریح كرد: باید غافلگیر نشویم، راه نفوذ دشمن را ببندیم، اهمال كاری نكنیم، روحیه استقلال را در جامعه تقویت كنیم، تحت تاثیر شایعات قرار نگیریم، برخورد فعالانه با دشمن داشته باشیم، در دام دشمن نیفتیم و توان و قدرت نظامی و علمی خود را در همه عرصه ها افزایش دهیم.

صبحگاه مشترك نیروهای مسلح استان قم با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمد صادق صالحی منش استاندار قم، فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی و جمعی از مسوولان استان به مناسبت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر با شركت 25 گردان از سپاه، نیروی انتظامی، ارتش و بسیج به میزبانی سپاه در پادگان خیبر لشكر عملیاتی 17 علی ابن ابیطالب (ع) برگزار شد و در پایان مراسم گردان های پیاده امام حسین (ع) لشكر عملیاتی سپاه استان قم به انجام حركت های نمایشی پرداختند.

سوم خرداد ماه سالروز آزادسازی خرمشهر در عملیات بیت المقدس در سال 1361 می باشد كه روز مقاومت، ایثار و پیروزی نامگذاری شده است. ك/3

7406 / 1175