۳ خرداد ۱۳۹۴، ۱۷:۱۴
کد خبر: 81620597
T T
۰ نفر
سردار همدانی: سوم خرداد، معادلات دشمنان جمهوری اسلامی را بر هم زد

همدان - ایرنا - جانشین قرارگاه امام حسین (ع) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: سوم خرداد و بازپس گیری خرمشهر از دست رژیم بعثی عراق، معادلات دشمنان نظام جمهوری اسلامی را بر هم زد.

سردار سرتیپ پاسدار حسین همدانی روز شنبه در آیین صبحگاه مشترك نیروهای مسلح همدان كه به منظور گرامیداشت سوم خرداد روز آزاد سازی خرمشهر برگزار شد اظهار كرد: سوم خرداد سال 61 روز اوج مقاومت و روز فتح است.

وی اضافه كرد: حماسه سوم خرداد و پیروزی در برابر جبهه استكبار نقطه عطفی در دفاع مقدس است كه تنها این روز به علت ایجاد تغییر وضعیت ، بین هشت سال جنگ تحمیلی و هزاران روز مقاومت به عنوان روز ملی دفاع و مقاومت معرفی شد.

وی گفت: درحالیكه تا آن روز ایران اسلامی را دشمنان به عنوان كشوری ضعیف، شكست خورده و بازنده جنگ معرفی می كردند ولی عملیات الی بیت المقدس رویكرد دشمن نسبت به ایران را تغییر داد.

جانشین قرارگاه امام حسین (ع) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یادآوری كرد: پس از پیروزی انقلاب شكوهمند اسلامی جریان های مختلف با راه اندازی توطئه در نقاط مختلف كشور با عناوین و اسامی مختلف خلق عرب، خلق مسلمان، گروهك های منافق سعی در براندازی این نظام نوپا را داشتند .

سردار همدانی افزود: برخی از فرماندهان ارتش نیز بعد از پیروزی انقلاب به دامن دشمن پناه برده و خلقی ها نیز شعار انحلال ارتش را سر دادند ولی امام راحل(ره) با اشرافیت به ماهیت توطئه ها و اعتراضات در مقابل همه كج اندیشان ایستاد.

وی اضافه كرد: در این شرایط و وضعیت داخلی، رژیم صدام با حمایت استكبار حمله به ایران را كلید زد و تمام تلاش رژیم بعثی جداكردن خرمشهر از ایران بود تا با این روش برای بازپس دادن خرمشهر امتیازات بالایی بگیرد.

وی بیان كرد: بررسی وضعیت كنونی كشور، تحریم ها و توان دفاعی همه گویای شكست ایران در مقابل رژیم بعثی بود ولی آنها قدرت ایمان و پایبندی ملت ایران به ولایت فقیه را نادیده گرفته بودند و همین اصول موجب شكست دشمن در جنگ نابرابر شد.

جانشین قرارگاه امام حسین (ع) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اضافه كرد: دشمن فكر نمی كرد رزمندگان ایران اسلامی اقدام به انجام عملیات های آفندی كنند و با قرار گرفتن سپهبد شهید صیاد شیرازی در راس نیروی زمینی ارتش بسیاری از زمین های تحت تصرف از دست دشمن خارج شد.

وی خاطر نشان كرد: پس از عملیات فتح المبین صدام اعلام كرد اگر ایران بتواند دوباره خرمشهر را فتح كند من كلید بصره را در اختیارشان قرار می دهم چون بازپس گیری مجدد خرمشهری را امری ناممكن می دانست.

سردار همدانی اضافه كرد: 48 ساعت پس از عملیات فتح المبین رزمندگان در قالب ده ها لشكر با عبور از رودخانه عاشورایی در مقابل جبهه كفر جنگیدند تا اینكه خرمشهر را آزاد كردند.

وی افزود: پس از فتح خرمشهر حامیان رژیم بعثی عراق كه تا پیش از این در پس پرده قرار داشتند چهره پلید خود را نمایان كرده و به صورت آشكار اقدام به حمایت از رژیم بعثی كردند.

جانشین قرارگاه امام حسین (ع) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اضافه كرد: شماری از رجال سیاسی و فرماندهان نظامی پس از حضور ناوهای آمریكا در خلیج فارس و بمباران چاه های نفت هراسان نزد امام(ره) رفتند ولی ایشان با منویات خود به رزمندگان روحیه دادند.

سردار همدانی حمایت و پشتیبانی بنیانگذار كبیر انقلاب اسلامی، داشتن روحیه و انگیزه بالا، اجرای تكلیف به جای توجه به نتیجه جنگ، وحدت و همدلی نیروهای مسلح و دشمن شناسی را از رمزهای اصلی پیروزی رزمندگان در برابر رژیم بعثی برشمردند.

وی با تحلیل شرایط منطقه گفت: امروزه عده ای تكفیری به علت عدم شناخت و درك فهم به نام اسلام قصد مخدوش كردن چهره اسلام را دارند در حالیكه ماهیت پلید آنها روشن است.

وی با ذكر اینكه جنگ سوریه ، جنگ بین شیعه و سنی نیست افزود: طرح این موضوع یك جنگ روانی و سایبری از سوی دشمنان است در حالیكه بیش از 90 درصد جمعیت سوریه اهل تسنن هستند.

وی اضافه كرد: هم اینك بخش عظیمی از نیروهای بسیجی سوریه را اهل تسنن تشكیل می دهند كه این افراد وفادار به انقلاب اسلامی، رهبری معظم انقلاب و ایران اسلامی هستند.

وی با بیان اینكه دفاع مقدس گنجی است كه باید استخراج شود اضافه كرد: فرهنگ دفاع مقدس ارثی است كه از شهدا به یادگار رسیده و باید در تمامی عرصه ها اجتماعی، سیاسی و فرهنگی آن را بكار گرفت.

سردار همدانی اضافه كرد: كشورهای سوریه، لبنان و عراق روش های به كار رفته در دوران دفاع مقدس ایران را بكار گرفتند كه به خوبی جواب داد و در یمن نیز به زودی نتیجه آن را خواهیم دید.

وی تصریح كرد: به بركت دفاع مقدس پرونده و گزینه نظامی دشمن ناكارآمد شد و آنها جرات نمی كنند به سمت گزینه نظامی روی آورند حتی تمامی مشاوران نظامی نیز به آنها رو نكردن به سمت گزینه نظامی را دیكته می كنند.

سوم خردادماه به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر در عملیات بیت المقدس در تقویم كشور به عنوان روز مقاومت، ایثار و پیروزی نامگذاری شده است.

عملیات بیت المقدس به عنوان برجسته ترین عملیات پدافندی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در تاریخ نظامی هشت سال دفاع مقدس ثبت شده كه در این عملیات بخشی از حساس ترین مناطق خوزستان و خرمشهر آزادسازی شد و ضربه ای سهمگین و كمرشكن به توان رزمی و جنگ طلبی های دشمن مهاجم وارد ساخت.

1181/7526