حسن قديري طرقي روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اين ايستگاه ها و استفاده از دوچرخه در مشهد مورد استقبال مردم قرار نگرفته است.
وي با بيان اينکه فرهنگ سازي و انجام فعاليتهاي تشويقي براي ترغيب شهروندان به استفاده از دوچرخه به عنوان حمل و نقل پاک ضروري است اظهار کرد: هيچ تلاشي در اين زمينه از سوي سرمايه گذار و پيمانکار انجام نشده است.
قديري ادامه داد: در قرارداد بايد منافع سرمايه گذار به ترغيب شهروندان به استفاده از دوچرخه گره مي خورد در صورتيکه سرمايه گذار با در اختيار داشتن تابلوهاي تبليغاتي ايستگاه هاي مزبور درآمد قابل توجهي کسب مي کند.
وي با تاکيد بر بازنگري در قرارداد اين ايستگاهها گفت: بايد بين واگذاري تابلوهاي تبليغاتي اين ايستگاه ها به سرمايه گذار با تعداد دوچرخه هايي که در روز به اجاره داده مي شوند ارتباط برقرار شود.
قديري با اشاره به فعاليت يکصد ايستگاه دوچرخه در شهر مشهد افزود: از اغلب اين ايستگاه ها روزانه دو تا سه دوچرخه به اجاره مي رود.
قرارداد ايستگاه هاي دوچرخه مشهد در شوراي اسلامي سوم اين شهر بين شهرداري با يک شرکت خصوصي براي 10 سال منعقد شده است.
هم اکنون 100 ايستگاه دوچرخه با هدف ترويج حمل و نقل سالم و فرهنگ دوچرخه سواري در شهر مشهد فعال هستند.
شهروندان دراين ايستگاهها پس از ثبت نام از طريق 'من کارت' و با هزينه اي اندک (ساعتي 200 تومان)، دوچرخه اي را در يک ايستگاه تحويل گرفته و پس از پيمودن مسير مورد نظر و رسيدن به مقصد در ايستگاه بعدي دوچرخه را تحويل مي دهند.
7505 / 6053
مشهد - ايرنا - نايب رييس کميسيون حمل و نقل و ترافيک شوراي اسلامي شهر مشهد گفت: ايستگاه هاي دوچرخه در اين شهر بدون درنظرگرفتن ماموريت اصلي آن به بيلبورد تبليغاتي براي سرمايه گذار تبديل شده اند.