به گزارش خبرنگار ایرنا، داود زاعیان روز پنجشنبه در همایش روابط عمومی های دستگاه های اجرایی استان گلستان در گرگان اظهار داشت: حرفه ای بودن و تصمیم گیری براساس دانش باعث موفقیت در روابط عمومی و ماندگاری در این شغل می شود.
مدیركل روابط عمومی و امور بین الملل شركت مخابرات ایران افزود: امروز شرایط به گونه ای است كه احساس به روابط عمومی مانند گذشته نبوده و این بخش در متن سازمان و جامعه حضور داشته و خدمت می كند و وظیفه مهم مدیریت افكار عمومی را برعهده دارد.
وی با بیان اینكه مخاطبان امروز تفاوت جدی با مخاطبان گذشته دارند، اضافه كرد: ویژگی های مخاطبان امروز هوشمندی، جستجوگری، تنوع طلبی، كم حوصله بودن، سیاسی گری، پر ادعایی، پرسشگری و همه فن حریفی است.
به گفته وی، امروز مخاطبان دائما به دنبال خبر هستند و با وجود همه این ویزگی ها در مواردی بصورت عمیق و دقیق با اخبار برخورد نمی كنند و برخی قضایا را اشتباه برداشت می كنند.
زارعیان گفت: امروز مخاطبان، خود را در همه زمینه ها متخصص می دانند و با این ویژگی ها باید متوجه نحوه پیام رسانی به آنان بود.
وی با اشاره به اینكه رسانه ها نیز امروز تغییر كرده اند، ادامه داد كه از ویژگی های آنها متنوع، متعدد، سریع، دوسویه، گران و ارزان، در دسترس، همه گرایی، جهانی، عمومی، پرظرفیت، تخصصی، مدیریت پذیر و ساده بودن، می باشد.
این استاد علوم ارتباطات و روزنامه نگاری حوزه ارتباط با رسانه را مهم بیان كرد و افزود: در بحث رسانه های امروز به ویژه در حوزه اینترنت و تلفن همراه خیلی ساده و با یك ساعت آموزش می توانیم متخصص این رشته شویم و این موجب شده كه رسانه های همگانی و جمعی دو سویه در همه جا حضور داشته و قابل استفاده باشند.
به گفته زارعیان پاسخگو بودن همه روابط عمومی ها و دولت ها، عقلایی ساختن افكار عمومی، آگاه سازی و اطلاع رسانی، مقابله با عوام گرایی، افزایش اعتماد، مقابله با فرهنگ تملق و تظاهر، تحقق شایسته سالاری، جلب مشاركت های مردمی، حرمت گذاشتن به انسان، توجه به اینكه مردم دارای حق كسب اطلاعات هستند و جلوگیری از شكل گیری و رواج شایعه دلایل ارتباط روابط عمومی ها با رسانه ها است.
مدیركل روابط عمومی و امور بین الملل شركت مخابرات ایران همچنین گفت كه تنها تفاوت ما با كشورهای اروپایی ارزش قائل بودن آنها به اطلاعات ساده و در اختیار گذاشتن هر اطلاعاتی برای مردم است.
زارعیان شغل روابط عمومی را با اهمیت دانست و گفت: دارایی ما و نیاز مردم اطلاعات است و از مهمترین راههای جلوگیری از فساد و ماندگاری و موفقیت، ارتباطات رسانه ای است.
پنجمین همایش روابط عمومی های دستگاه های اجرایی گلستان با حضور مدیران روابط عمومی بخش های مختلف و فعالان رسانه های استان برگزار شد.
7464/1648
استادعلوم ارتباطات: روابط عمومی ها دربرخورد با رسانه ها حرفه ای عمل كنند
۷ خرداد ۱۳۹۴، ۱۰:۵۹
کد خبر:
81625751
گرگان - ایرنا - استاد علوم ارتباطات و رونامه نگاری با بیان اینكه در حوزه ارتباط با رسانه ها نباید تعلل كرد، گفت: باید در برخورد با رسانه ها دقت داشته و حرفه ای برخورد كنیم.