۱۰ خرداد ۱۳۹۴، ۱۰:۰۹
کد خبر: 81628885
T T
۰ نفر

جزئيات دو پرونده اختلاس در كرمان

۱۰ خرداد ۱۳۹۴، ۱۰:۰۹
کد خبر: 81628885
جزئيات دو پرونده اختلاس در كرمان

كرمان - ايرنا - سرپرست مجتمع قضايي 22 بهمن (محاكم) كرمان گفت: پرونده اختلاس بنياد مسكن و كارخانه كك سازي پالايش قطران شهرستان زرند در محاكم قضايي استان كرمان رسيدگي شد.

به گزارش روز يكشنبه روابط عمومي دادگستري استان كرمان، منصور سالاري در تشريح جزييات پرونده اختلاس بنياد مسكن كرمان افزود: مديران مالي اسبق بنياد مسكن استان كرمان با همكاري يكي از مديران ارشد اين مجموعه در تهران مبادرت به اختلاس مبلغ پنج ميليارد و 400 ميليون ريال كرده بودند.

وي با بيان اينكه اين اختلاس‌ها در سال‌ هاي 1388 تا 91 صورت گرفته است گفت: اين متهمان با همكاري يكديگر مبادرت به برداشت غير قانوني وجه از حساب‌هاي بنياد مسكن از محل اعتبارات عمراني بانك جهاني و اعتبارات ملي و استاني كرده‌اند.

وي بيان كرد: اين افراد با صدور چك‌هاي غير قانوني اقدام به برداشت وجه مي‌كردند كه با شناسايي وزارت اطلاعات و همكاري سازمان بازرسي استان كرمان بازداشت شدند.

اين مقام قضايي گفت: پس از رسيدگي و انجام مراحل دادرسي متهمان به حبس، انفصال دائم از خدمات دولتي و رد وجوه مورد اختلاس به دولت محكوم شدند.

وي همچنين به بررسي قاطع پرونده اختلاس كارخانه كك سازي پالايش قطران شهرستان زرند اشاره كرد و گفت: اين كارخانه يكي از كارخانه‌هاي زير مجموعه شركت تهيه و توليد مواد معدني ايران است كه در پي گزارشات واصله، سازمان بازرسي از سال 93 به اين موضوع ورود و به تحقيقات ادامه داده است.

سالاري افزود: پس از گزارشات واصله و بررسي كارشناسي و تخصصي توسط سازمان بازرسي كل استان مشخص شد هفت نفر از متهمان با همكاري يكديگر كك مرغوب را با كك نامرغوب تركيب و به عنوان كك مرغوب در بازار توزيع مي‌كردند.

وي بيان كرد: با احراز شدن اتهامات و جرايم و تشكيل پرونده هفت نفر از متهمان اصلي شناسايي و دستگير شدند و پس از انجام تحقيقات و صدور كيفرخواست پرونده به دادگاه ارسال شده است.

رييس شعبه 102 دادگاه عمومي جزائي كرمان گفت: پس از تكميل مستندات و در تاريخ تعييني به اتهام متهمان رسيدگي خواهد شد.

وي همچنين به كاهش زمان رسيدگي در محاكم جزايي كرمان اشاره كرد و گفت: با توجه به تاكيدات رياست قوه قضاييه و دستور رياست كل دادگستري استان كرمان مبني بر تسريع در رسيدگي و كاهش زمان دادرسي اين موضوع به صورت جدي در دستور كار محاكم جزايي كرمان قرار گرفته است.

سالاري افزود: با تمهيدات انديشيده شده زمان رسيدگي به پرونده‌هاي موجود در محاكم قضايي مركز استان از شش ماه به ميانگين 40 روزه كاهش يافته است.

وي تاكيد كرد: تمامي رسيدگي ها با رعايت دقيق آيين دادرسي و موازين قانوني صورت مي گيرد.

وي با اشاره به اين كه شعبه ويژه اي براي جرايم سازمان يافته تشكيل شده است گفت: جرايم سازمان يافته، جرايمي هستند كه بيش از سه نفر در آن مشاركت داشته باشند و امنيت جامعه و اجتماع را مخدوش كنند.

7440/3028