ایرنا جزو معتمدترین و معتبرترین رسانه های كشور است

مشهد - ایرنا - رئیس خانه مطبوعات خراسان رضوی گفت : خبرگزاری جمهوری اسلامی از معتمدترین و معتبرترین رسانه های فعال در سطح كشور است.

محمد سعید احدیان روز یكشنبه در یازدهمین جلسه هیئت مدیره خانه مطبوعات خراسان رضوی در ایرنا افزود : رسانه های مكتوب مصرف كننده اخبار و گزارشهای خبرگزاری ها هستند و تجربه ثابت كرده كه ایرنا همیشه جزو معتمدترین منابع خبری برای این رسانه ها و افكار عمومی بوده است.

وی با بیان اینكه اعتماد به این رسانه هیچ گاه در بین گروه های رسانه ای كاهش پیدا نكرده است ، تصریح كرد : خبرگزاری جمهوری اسلامی با این ویژگی مهم می تواند نقش مهمی در سیاستگذاری های خبری از طریق تولیدات خاص ایفا كند.

احدیان گفت : از آنجا كه اخبار درج شده در ایرنا مورد وثوق مسوولان عالی رتبه نظام است ، پرداختن به یك معضل و موضوع در این رسانه تاثیرگذارتر از سایر رسانه هاست.

وی در ادامه به همراهی رسانه ها با خانه مطبوعات استان تاكید و تصریح كرد : تلاش می شود با اقدامات موثر نگرش رسانه ها نسبت به این خانه تغییر یابد.

احدیان با بیان اینكه جلب اعتماد رسانه ها از مهمترین اهداف خانه مطبوعات است ، افزود : رسانه ها در خراسان رضوی بزرگتر از خانه مطبوعات هستند لذا تلاش می كنیم با برگرداندن اعتماد به این نهاد ، تمامی رسانه های استان را درون این مجموعه جمع كنیم.

وی تاكید كرد : باید با همدلی و همراهی تمامی رسانه های استان خانه مطبوعاتی در شان خراسان رضوی به عنوان اولین قطب رسانه های محلی كشور داشته باشیم.

رئیس خبرگزرای جمهوری اسلامی مركز خراسان رضوی نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از فعالیتهای ایرنا گفت : خانه مطبوعات می تواند نقش مهمی در سیاستگذاری های خبری خراسان رضوی داشته باشد.

علی حیدری افزود: باید دید و نگرش فعلی رسانه ها نسبت به خانه مطبوعات تغییر یابد و این خانه باید اعتمادسازی كند.

مجمع عمومی خانه مطبوعات خراسان رضوی 13 آذر 93 برگزار و خانه مطبوعات پس از دو سال ركود و تعطیلی، با اساسنامه ای جدید بازگشایی شد.

اعضای خانه مطبوعات خراسان رضوی روز یكشنبه از بخش های مختلف خبرگزاری جمهوری اسلامی از جمله تحریریه، اخبار چندرسانه ای، عكس و فیلم و آرشیو بازدید و در جریان چگونگی تهیه و تولید اخبار و انتشار برروی خروجی های مختلف قرار گرفتند.

7505/1211