۱۲ خرداد ۱۳۹۴، ۱۰:۲۱
کد خبر: 81631858
T T
۰ نفر
1600 متر تور ماهيگيري صيادان متخلف در مهاباد و نقده جمع آوري شد

مهاباد - ايرنا - ماموران يگان حفاظت ادارات محيط زيست مهاباد و نقده توانستند يكهزار و 600 متر تور ماهيگيري را از صيادان متخلف در تالاب بين المللي كاني برازان و سولدوز جمع آوري كنند.

رييس اداره حفاظت محيط زيست مهاباد روز سه شنبه در اين خصوص به خبرنگار ايرنا گفت: ماموران يگان حفاظت اين اداره در گشت و كنترل در تالاب بين المللي كاني برازان، رودخانه مهاباد و سد يوسف كند توانستند پنج رشته تور دام به طول بيش از يك هزار متر جمع آوري كنند.

كامران حسيني افزود: در اين زمينه دو صياد متخلف دستگير شده و از آنها علاوه بر اين مقدار تور، يك عدد تور دستي، دو جفت چكمه بالاتنه، دو دستگاه موتورسيكلت و لاشه 58 قطعه ماهي كشف و ضبط شد .

رييس اداره حفاظت محيط زيست مهاباد گفت: اين افراد متخلف با تشكيل پرونده به مقام قضايي شهرستان معرفي شدند.

وي اظهار كرد: ماموران يگان حفاظت در اين عمليات ها يك قطعه باكلان و 76 ماهي زنده كه در تور دام گرفتار شده بودند را نيز رهاسازي كردند.

حسيني گفت: تالاب بين المللي كاني برازان يك منطقه حفاظت شده بوده و هر گونه فعاليت صيادي و شكار پرندگان و سيار حيوانات در آن ممنوع است و در ساير منابع آبي نيز به دليل شروع فصل تخم ريزي ماهي ها عمليات صيادي را ممنوع كرده ايم.

تالاب بين المللي كاني برازان با وسعتي افزون بر 927 هكتار در 30 كيلومتري شمال مهاباد واقع و از سوي كميته ملي طبيعت گردي كشور به عنوان نخستين سايت پرنده نگري در ايران معرفي شده است.

رييس اداره حفاظت محيط زيست نقده نيز از كشف و جمع آوري بيش از 600 متر تور دام از تالاب سولدوز اين شهرستان خبر داد .

فرامرز سفري گفت: صيادان متخلف به صورت غيرمجاز و شبانه اين تورها را در اين تالاب كار گذاشته بودند كه با حضور به موقع ماموران يگان حفاظت محيط زيست كشف و جمع آوري شدند .

تالاب سولدوز در فاصله 25 كيلومتري شهرستان نقده واقع شده و در سال 1380 احيا و در حال حاضر وضعيت مطلوب زيستگاهي اين تالاب سبب مهاجرت و حضور بسياري از پرندگان آبزي و كنار آبزي و همچنين آبزيان و جانوران ديگر به اين منطقه شده است .

شهرستان مهاباد در 116 كيلومتري و نقده نيز در 85 كيلومتري مركز استان واقع شده و از مناطق مهم تالابي آذربايجان غربي به شمار مي روند.

3020/6185/2093