شکارچیان متخلف در حاشیه زرینه‌رود و تالاب سولدوز نقده دستگیر شدند

مهاباد- ایرنا- ماموران یگان حفاظت محیط زیست، شکارچیان و صیادان متخلف در حاشیه زرینه‌رود در جنوب آذربایجان غربی و تالاب سولدوز نقده را دستگیر کردند.

به گزارش ایرنا، رییس اداره حفاظت محیط زیست بوکان روز چهارشنبه در این خصوص اظهار کرد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان طی گشت وکنترل زیستگاه های آبی ۲ رشته تور را از رودخانه زرینه رود جمع آوری کردند.

شکارچیان متخلف در حاشیه زرینه‌رود و تالاب سولدوز نقده دستگیر شدند

رحیم عبدالکریمی افزود: ماموران یگان حفاظت محیط زیست بوکان ۱۵۰ متر تور صید غیر مجاز ماهی را که توسط ۲ نفر صیاد متخلف در رودخانه زرینه رود پهن شده بود، به همراه هفت قطعه ماهی رودخانه ای کشف وجمع آوری کرده و متخلفان با تنظیم صورتجلسه به مرجع قضایی معرفی شدند.

کشف و ضبط قایق صیادی غیرمجاز توسط یگان حفاظت محیط زیست شاهین‌دژ

رییس اداره حفاظت محیط زیست شاهین‌دژ گفت: قایق صیادی غیرمجاز توسط ماموران یگان حفاظت محیط زیست در محدوده روستای «قیزکورپی» این شهرستان کشف و ضبط شد.

وحید چمنی افزود: درجریان گشت وکنترل همکاران یگان اداره شاهین دژ درمحدوده روستای «قیزکورپی» این شهرستان ۲ نفر صیاد متخلف در حاشیه رودخانه مشاهده شدند که به محض دیدن ماموران با جا گذاشتن لوازم و ادوات صید و شکار از محل متواری شدند.

وی ادامه داد : از متخلفان متواری یک فروند قایق صیادی چوبی به همراه ۲ رشته تور دام کشف وضبط و جهت بررسی وپیگیری موضوع، لوازم کشف شده ضبط و به اداره حفاظت محیط زیست منتقل شد.

چمنی با اشاره به ممنوعیت هرگونه صید و شکار گفت : ماموران یگان حفاظت محیط زیست، طی گشت و کنترل های مستمر با هرگونه صید و شکار برخورد قاطع و قانونی انجام می دهند.

۲ شکارچی متخلف در تالاب سولدوز نقده دستگیر شدند

رییس اداره حفاظت محیط زیست نقده گفت: ماموران یگان حفاظت این اداره ۲ شکارچی متخلف را در تالاب سولدوز این شهرستان دستگیر کردند.

اکبر قایمی اظهار کرد: این ۲ شکارچی متخلف در اقدامی غیرقانونی به محدوده تالاب مشغول شکار پرندگان بودند که با حضور به موقع ماموران یگان حفاظت پاسگاه محیط بانی شهید حنیفی این اداره ناکام ماندند.

وی اضافه کرد: از این شکارچیان متخلف ۲ قبضه اسلحه شکاری کشف و ضبط شد و برای تشکیل پرونده به دستگاه قضایی معرفی شدند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست نقده گفت: هرگونه عملیات صیادی و شکار در تالاب ها و مناطق حفاظت شده برابر قانون ممنوع است و با متخلفان برخوردهای قانونی صورت می گیرد.

تالاب سولدوز نقده یک منطقه حفاظت شده و در ۲۵ کیلومتری شهرستان نقده واقع شده است که در سال ۱۳۸۰ احیا و وضع خوب زیستگاهی این تالاب سبب مهاجرت و حضور بسیاری از پرندگان آبزی و کنار آبزی و همچنین آبزیان و جانوران دیگر به این منطقه شده است.

در شهرستان نقده هفت تالاب فصلی و دائمی وجود دارد که سالانه بیش از ۱۰ هزار قطعه انواع پرندگان مهاجر و بومی در آن زندگی می‌کنند که از این تعداد، تالاب‌های درگه سنگی، حسنلو و یادگارلو جزو تالاب‌های بین المللی هستند.

شکارچیان متخلف در حاشیه زرینه‌رود و تالاب سولدوز نقده دستگیر شدند

تالاب‌های نقده در فصل‌های بهار و پاییز پذیرای شمار زیادی از پرندگان مهاجر است؛ غاز خاکستری، انواع مرغابی و انوع اردک (سر سفید، سرسبز، مرمری، سرحنایی و بلوطی)، خروس کولی، حواصیل، تنجه، فلامینگو و پلیکان از جمله پرندگان مهاجر موجود در تالاب‌های این شهرستان است.

نقده در جنوب آذربایجان غربی و ۱۰۰ کیلومتری ارومیه مرکز این استان واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha