۱۲ خرداد ۱۳۹۴، ۱۳:۰۱
کد خبر: 81632216
T T
۰ نفر
جمع آوری تور صیادان متخلف در تالاب های آذربایجان غربی

مهاباد - ایرنا - یك هزار و 600 متر تور ماهیگیری صیادان متخلف در تالاب بین المللی كانی برازان و سولدوز در استان آذربایجان غربی جمع آوری شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: ماموران یگان حفاظت این اداره در گشت و كنترل تالاب بین المللی كانی برازان، رودخانه مهاباد و سد یوسف كند، پنج رشته تور جمع آوری كردند.

كامران حسینی افزود: در این زمینه دو صیاد متخلف دستگیر و از آنها علاوه بر این مقدار تور، یك عدد تور دستی، دو جفت چكمه بالاتنه، دو دستگاه موتورسیكلت و لاشه 58 قطعه ماهی كشف شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: این افراد متخلف با تشكیل پرونده به مقام قضایی شهرستان معرفی شدند.

وی اظهار كرد: ماموران یگان حفاظت در این عملیات ها یك قطعه باكلان و 76 ماهی زنده كه در تور دام گرفتار شده بودند را نیز رهاسازی كردند.

حسینی گفت: تالاب بین المللی كانی برازان یك منطقه حفاظت شده بوده و هر گونه فعالیت صیادی و شكار پرندگان و سیار حیوانات در آن ممنوع است و در سایر منابع آبی نیز به دلیل شروع فصل تخم ریزی ماهی ها عملیات صیادی را ممنوع كرده ایم.

تالاب بین المللی كانی برازان با وسعتی افزون بر 927 هكتار در 30 كیلومتری شمال مهاباد واقع و از سوی كمیته ملی طبیعت گردی كشور به عنوان نخستین سایت پرنده نگری در ایران معرفی شده است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست نقده نیز از كشف و جمع آوری بیش از 600 متر تور دام از تالاب سولدوز این شهرستان خبر داد.

فرامرز سفری گفت: صیادان متخلف به صورت غیرمجاز و شبانه این تورها را در این تالاب كار گذاشته بودند كه با حضور به موقع ماموران یگان حفاظت محیط زیست كشف و جمع آوری شدند.

تالاب سولدوز در فاصله 25 كیلومتری شهرستان نقده واقع شده و در سال 1380 احیا و در حال حاضر وضعیت مطلوب زیستگاهی این تالاب سبب مهاجرت و حضور بسیاری از پرندگان آبزی و كنار آبزی و همچنین آبزیان و جانوران دیگر به این منطقه شده است.

شهرستان مهاباد در 116 كیلومتری و نقده نیز در 85 كیلومتری مركز استان واقع شده و از مناطق مهم تالابی آذربایجان غربی به شمار می روند.

2077/3020/6185/2093/6008
۰ نفر