۱۷ خرداد ۱۳۹۴، ۱۳:۴۶
کد خبر: 81636978
T T
۰ نفر
دانشگاههاي امام خميني(ره) و لوسوفونا پرتغال تفاهم نامه همكاري امضا كردند

قزوين-ايرنا- دانشگاه بين المللي امام خميني(ره) با دانشگاه لوسوفونا در ليسبون پرتغال تفاهم نامه همكاري هاي علمي و تحصيلي امضا كردند.

به گزارش روابط عمومي دانشگاه بين المللي امام خميني(ره) كه روز يكشنبه به ايرنا نمابر شد در سفر يكروزه سفير كشور پرتغال و نمايندگان دانشگاه لوسوفونا به استان قزوين، با حضور و ديدار با رييس اين دانشگاه تفاهم نامه امضا كردند.

در اين ديدار طرفين ضمن معرفي ظرفيت هاي موجود اين دو مركز علمي درباره همكاري هاي مشترك آتي به توافق اوليه رسيدند.

رييس دانشگاه بين المللي امام خميني(ره) در اين نشست با اشاره به تاريخچه تاسيس و دستاوردهاي علمي و پژوهشي اين دانشگاه گفت: دانشگاه يكي از توانمندترين و معتبرترين مراكز علمي كشور در حال حاضر داراي يكهزار و 556 دانشجوي غير ايراني از 31 كشور جهان است.

دكتر سيدابوالحسن ناييني افزود: دانشگاه اكنون همكاري هاي مختلف علمي با بعضي از كشورها دارد كه تبادل دانشجو يكي از بخش هاي اينگونه همكاري ها است.

وي برقراري هرگونه همكاري اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي را نيازمند استحكام پايه هاي قوي علمي و

تحقيقاتي و همكاري هاي متقابل بين دانشگاه ها دانست و اظهار اميدواري كرد اين روابط دوستانه طي تفاهم نامه اي به امضا برسد تا هرچه سريع تر بتوانيم طرح ها را عملياتي و به نتيجه مطلوب برسيم.

سفير كشور پرتغال نيز در ادامه اين نشست گفت: كشور پرتغال با كشورها و فرهنگ هاي مختلفي در ارتباط است و از سوي ديگر همچنين پذيراي فرهنگ هاي مختلف نيز مي باشد.

دكتر ماريو داماش نونس با اشاره به فعاليت دانشگاه هاي دولتي و خصوصي مختلف در پرتغال افزود: البته برخي از دانشگاه هاي خصوصي در اين كشور وضعيت مناسبي نداشتند كه طي سال هاي اخير از فضاي آكادميك پرتغال محو شدند.

وي با اشاره به زمينه هاي مشترك همكاري بين دانشگاه هاي دو كشور گفت: نشست هاي مشترك بين دو كشور پرتغال و ايران مي تواند زمينه خوبي براي تبادل تجربيات و بهترين فرصت براي همكاري هاي علمي و آموزشي باشد.

سفير كشور پرتغال در ادامه بر گسترش روابط فرهنگي، اقتصادي و بازرگاني با استان قزوين تاكيد كرد.

در پايان اين ديدار تفاهم نامه همكاري دو دانشگاه در 9 بند به امضاي دو طرف رسيد كه تبادل اطاعات علمي و فناوري، تبادل و اعزام دانشجو و استاد و برگزاري دوره ها و همايش هاي مشترك علمي از جمله بندهاي آن مي باشد.

همچنين دكتر ماريو داماش نونس در اين ديدار از دانشگاه و مركز آموزش زبان فارسي دانشگاه بين المللي امام خميني(ره) نيز بازديد كرد.

سفير كشور پرتغال روز گذشته به دعوت شهردار قزوين براي بررسي همكاري هاي دوجانبه به استان قزوين سفر كرده بود.

7388/ 6128