۱۹ خرداد ۱۳۹۴، ۱۵:۰۶
کد خبر: 81639843
T T
۰ نفر
20 بانوي آستارايي براي استقرار در طرح هاي سالمسازي دريا آموزش ديدند

آستارا - ايرنا - رييس هيات نجات غريق و غواصي شهرستان آستارا گفت: 20 بانوي آستارايي به منظور استقرار در طرح هاي سالمسازي دريا در فصل تابستان آموزش نجات غريق ديدند.

حسين انزابي عصر سه شنبه در مصاحبه با خبرنگار ايرنا افزود: پس از ارائه آموزش به 20 بانوي شركت كننده در دوره هاي آموزشي نجات غريق ، 12 بانوي ناجي غريق بنا به صلاحديد مربيان انتخاب و توسط هيات نجات غريق در دو طرح سالمسازي دريا در آستارا مستقر شدند.

وي با اشاره به اينكه هشت بانو در طرح سالمسازي سفير اميد و چهار بانو در طرح سالمسازي لوندويل مستقر هستند ، اضافه كرد: ناجيان غريق آستارا از لحاظ كيفيت كار در سطح بالايي هستند چراكه بسياري از آقايان و بانوان تا مرحله درجه دو نجات غريق پيش رفته اند.

انزابي اظهار كرد: 30 نفر از آقايان و شش نفر از بانوان در آزمون تئوري و عملي درجه دو نجات غريق در آستارا پذيرفته شدند كه طي روزهاي آتي كارت درجه دو اين افراد از سوي فدراسيون نجات غريق صادر مي شود.

وي در ادامه از نجات تعدادي از هم وطنان در سواحل آستارا طي روزهاي اخير خبر داد و بيان كرد: از 13 تا 17 خردادماه، ناجيان غريق مستقر در طرح هاي سالمسازي و نقاط خطرآفرين 12 نفر از هم وطنان را از خطر مرگ حتمي نجات دادند.

انزابي پيش بيني كرد: در تابستان امسال حدود 80 نفر اعم از مرد و زن در دو طرح سالمسازي سفير اميد ، لوندويل و همچنين 26 نقطه خطرآفرين مستقر شوند.

رييس هيات نجات غريق و غواصي آستارا در ادامه گفت: در تابستان سال گذشته حضور به موقع و تاثيرگذار ناجيان غريق در طرح هاي سالمسازي و نقاط حادثه خيز آستارا باعث جلوگيري از هرگونه غريق شد.

انزابي افزود: در تابستان 93 با استقرار 43 ناجي در سه طرح سالمسازي ، 152 نفر از هم وطنان از مرگ حتمي نجات يافتند.

شهرستان آستارا داراي سه طرح سالمسازي دريا يكي به نام طرح آق در هفت كيلومتري شهر آستارا و در روستاي سيبلي ، ديگري طرح سالمسازي لوندويل و ديگري سفير اميد در ساحل خود شهر آستاراست.

شهرستان مرزي بندر آستارا با 86 هزار نفر جمعيت در غرب استان گيلان واقع شده و به علت قرار گرفتن در مرز با جمهوري آذربايجان و در مسير جاده اي شمالغرب كشور يكي از 20 شهر گردشگرپذير ايران محسوب مي شود.ك/3

7105/1905/2007