۲۱ خرداد ۱۳۹۴، ۱۱:۳۴
کد خبر: 81642140
T T
۰ نفر
طرح تابستاني امداد و نجات ساحلي هلال احمر گيلان آغاز شد

رشت - ايرنا - طرح تابستاني امداد و نجات ساحلي جمعيت هلال احمر گيلان از امروز پنجشنبه در نوار ساحلي استان آغاز شده است.

مديرعامل جمعيت هلال احمر استان گيلان افزود: طرح تابستاني امداد و نجات ساحلي اين جمعيت از امروز در 18 پايگاه در شهرهاي نوار ساحلي استان گيلان آغاز شده است.

علي رضا خصوصي روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا، افزود: دو پايگاه دريايي نيز در اجراي اين طرح از سوي جمعيت هلال احمر استان گيلان فعال شده است.

وي اظهار داشت: در اجراي اين طرح در هر پايگاه چهار امدادگر مرد و دو امدادگر زن به همراه تجهيزات كامل امدادي براي امدادرساني احتمالي به مسافران و هم استاني فعال شده اند.

وي بيان كرد: در اين طرح تجهيزاتي از جمله قايق هاي دريايي، امدادرساني از طريق موتورسيكلت، دو چرخه، دو فروند قايق هاوركراف در شرايط اضطراري در طغيان رودخانه ها و قايق جستجو و نجات به كار گرفته شده است.

گفتني است كه جمعيت هلال احمر گيلان در تعطيلات سه روز خرداد (هفته گذشته) طرح ويژه امداد و نجات ساحلي را در 9 نقطه ساحلي حادثه خيز استان به اجرا درآورد كه در اجراي اين طرح 11 نفر از غرق شدگي نجات يافتند.

همچنين در اجراي اين طرح هفت نفر به مراكز درماني استان منتقل شدند و 43 نفر با مراجعه به پايگاه هاي طرح ويژه امداد و نجات ساحلي جمعيت هلال احمر گيلان از خدمات امدادگران بهره مند شدند.

گيلان از چابكسر در شرق تا آستارا در غرب استان، داراي 300 كيلومتر نوار ساحلي است.

سال گذشته 32 طرح سالمسازي شامل 66 شناگاه براي خواهران و برادران در گيلان آماده شده بود كه امسال به منظور استفاده بيشتر از ظرفيت دريا، اين تعداد به 67 طرح افزايش يافته است.

امسال بيش از 500 ناجي غريق نيز در طرح هاي سالم سازي در مناطق خطرآفرين گيلان مستقر مي شوند.ك/3

7286/ 6158