۲۸ خرداد ۱۳۹۴، ۲۳:۳۲
کد خبر: 81651875
T T
۰ نفر

بسته اخبار گوناگون استان گلستان

۲۸ خرداد ۱۳۹۴، ۲۳:۳۲
کد خبر: 81651875
بسته اخبار گوناگون استان گلستان

گرگان - ايرنا - ديدار نماينده ولي فقيه با مدير ايثارگران ثبت احوال كشور، مسابقه طرح و نقشه فرش دستباف، ساخت يادمان شهداي گمنام كردكوي، آزمون جذب نيرو راه آهن شمال شرق، فعاليت 72 واحد نانوايي در بندرگز، تفاهم نامه صندوق بيمه اجتماعي با نظام مهندسي كشاورزي و آموزش پيشگيري و مقابله با ايدز در زندان از عناوين خبري روز چهارشنبه ايرنا مركز گلستان است.

نماينده ولي فقيه در گلستان و امام جمعه گرگان در ديدار با مدير امور ايثارگران سازمان ثبت احوال كشور با تأكيد بر لزوم وحدت و همدلي مسلمانان براي مقابله با مشكلات تأكيد كرد: همراهي مردم با ولايت فقيه لازمه پيروزي است.

آيت اله سيدكاظم نورمفيدي افزود: مسئله رهبري در نظام فكري و اعتقادي ما يك مسئله بسيار مهم است و بالاترين ولايت، متعلق به نبي مكرم اسلام (ص) است كه ولايت مطلق داشت.

امام جمعه گرگان خاطرنشان كرد: اما همين پيامبر (ص) تا زماني كه در مكه حضور داشت مردم او را اذيت مي كردند و بناچار مخفيانه به مدينه رفت و وقتي مردم با او همراه شدند دنيا را متحول كرد.

نماينده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبري ادامه داد: در جريان انقلاب اسلامي نيز بعد از آن كه مردم در سال 1357 با امام (ره) همراه شدند، ايشان از فرانسه به وطن بازگشت و در نهايت انقلاب به پيروزي رسيد.



***

مسابقه طرح و نقشه فرش دستباف استان هاي گلستان و خراسان شمالي به ميزباني گلستان برگزار شد.

معاون امور بازرگاني و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: براي حفظ، ارتقاء و توانمندي فرش دستباف در بازارهاي داخلي و بين المللي، ايجاد خلاقيت و نوآوري در طرح و نقش و ايجاد انگيزش در بين هنرمندان مخصوصاً در ميان هنرمندان جوان مسابقه آثار برگزيده طرح و نقشه فرش دستباف برگزار شد.

درويش علي حسن زاده اظهار كرد: اين مسابقه در دو رشته 'رنگ آميزي و نقطه گذاري نقاشي' و 'طراحي نقشه فرش' بين استان هاي گلستان و خراسان شمالي برگزار شد.

وي افزود: در مجموع 30 اثر به دبيرخانه اين مسابقه رسيد كه پس از داوري داوراني از استان هاي گلستان و خراسان شمالي و با نظارت نماينده مركز ملي فرش ايران، طرح هاي برتر انتخاب و معرفي شدند.

وي با اشاره به اين كه مزيت رقابتي در فرش دستباف و ارزش افزوده آن، در طراحي و نقاشي ارزشمند آن است، از طراحان، نقاشان و دانشجويان رشته طراحي و نقاشي فرش خواست تا با توليدكنندگان فرش دستباف استان همكاري مستمري داشته باشند تا شاهد رونق بيش از پيش اين هنر صنعت در استان و كشور باشيم.



***

ساخت يادماني براي شهداي گمنام هشت سال دفاع مقدس در جوار قبور مطهر سه لاله خونين بال خوشنام در شهرستان كردكوي آغاز شد.

امام جمعه كردكوي گفت: شهدا جان خود را فداي دين و نظام و ميهن كردند بنا بر اين بايد هميشه قدردان شهدا باشيم لذا وظيفه ذاتي تك تك آحاد جامعه، ترويج فرهنگ ايثار و شهادت و الگو قرار دادن تفكرات شهداست.

حجت الاسلام موسي شاعري با اشاره به مقام شامخ همه شهدا اظهار كرد: شهدا داراي زندگي جاويد و در قيامت اهل شفاعت و در همه احوال نظاره‌گر اعمال ما هستند.

وي ضمن تاكيد بر ساخت هر چه سريعتر يادمان شهداي گمنام افزود: تمامي منافع ساخت اين يادمان براي خود ماست و همواره محتاج عنايت و توجه شهدا هستيم.

مراسم كلنگ زني يادمان سه شهيد گمنام دفاع مقدس شهرستان كردكوي با حضور مديركل حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس گلستان، مسئولان استاني و شهرستاني، خانواده هاي معظم و معزز شهدا، جانبازان و ايثارگران و جمعي از يادگاران هشت سال دفاع مقدس در جوار قبور مطهر سه لاله خونين بال خوشنام برگزار شد.





***

اداره كل راه آهن شمال شرق 2 (استان گلستان) به منظور تأمين نيروي انساني مورد نياز خود در تعدادي از مشاغل فني و از طريق برگزاري آزمون، 83 نفر نيرو جذب مي نمايد.

در متن اطلاعيه اين آزمون كه از طريق يك شركت پيمانكاري برگزار مي شود، آمده است كه اين مجموعه در نظر دارد جهت تامين نيروي انساني مورد نياز خود در بخش حمل و نقل ريلي جهت مشاغل لكوموتيوراني به تعداد 14 نفر، متصدي ترافيك به تعداد 19 نفر و سوزنباني به تعداد 50 نفر، از طريق برگزاري آزمون ورودي از داوطلبان بومي و مرد استان گلستان با شرايط زير جذب نيرو نمايد:

قبول شدگان پس از طي دوره هاي مربوطه و قبولي در دوره در شركت پيمانكاري جذب و مشغول بكار مي شوند.

آزمون ورودي توسط شركت دانش پژوهان حمل و نقل ريلي برگزار و از بين قبول شدگان آزمون، به ميزان 5/2 برابر ظرفيت هر يك از مشاغل به شركت پيمانكار جذب نيرو معرفي خواهند شد.



***

فرماندار بندرگز گفت: 72 واحد نانوايي در مناطق شهري و روستايي اين شهرستان مشغول پخت نان مورد نياز مردم هستند.

علي اصغر ميرزايي در چهارمين جلسه كارگروه امور گندم، آرد و نان بندرگز در سال 94 افزود: با هدف تامين نان مورد نياز مردم، روزانه 14 تن آرد در اين شهرستان مصرف مي شود.

وي با اشاره به ابلاغيه دولت مبني بر آزادسازي نرخ هاي واحدهاي نانوايي در دوره زماني تعريف شده گفت: تاكنون 10 واحد نانوايي در شهرستان بندرگز به صورت آزادپز فعاليت خود را آغاز كردند.

فرماندار بندرگز با اشاره به آغاز ماه مبارك رمضان و افزايش مصرف نان تأكيد كرد: بازرسي هاي دستگاه هاي نظارتي از نانوايي ها به صورت منظم انجام تا نان باكيفيت در ساعت زماني مورد نياز پخت و به مردم عرضه شود.

ميرزايي از كشيك نانوايي ها در ايام ماه مبارك رمضان خبر داد و گفت: نانوايي هاي شهرستان بايد در ساعات تعيين شده به مردم نان عرضه كنند.

وي ادامه داد: نانوايي ها به دليل ارتباط مستقيم با سلامت غذايي مردم بايد دقت كنند تا نان باكيفيت به دست مردم بدهند.

ميرزايي با تاكيد بر لزوم بازرسي منظم از نانوايي هاي سطح شهرستان اظهار كرد: عملكرد نانوايي ها ارزيابي مي شود و با افرادي كه در اين زمينه بي توجهي كنند برخورد قانوني صورت مي گيرد.

وي همچنين خواستار نظارت دقيق دستگاه هاي ذيربط بر كارخانه هاي آرد به منظور توليد آرد با كيفيت و به دنبال آن توليد نان مطلوب شد.



***

تفاهم نامه همكاري مشترك صندوق بيمه اجتماعي كشاورزان، روستاييان و عشاير گلستان با سازمان نظام مهندسي كشاورزي و منابع طبيعي گلستان منعقد شد.

علي اكبر اسفندياري رييس سازمان نظام مهندسي كشاورزي و منابع طبيعي استان گسترش بيمه اجتماعي روستاييان و عشاير از طريق ارائه مشاوره و خدمات بيمه اي از طريق اعضاي سازمان را از اهداف تفاهم نامه فيمابين عنوان كرد.

وي افزود: به موجب اين تفاهم نامه ثبت نام از كليه روستاييان و عشاير و كشاورزان غيرساكن در روستاهاي استان به شرط آن كه هنگام شروع عضويت در صندوق، مشمول بيمه اجباري نزد ساير صندوق ها و سازمان هاي بيمه اي و بازنشستگي نباشند و معرفي نامه آن ها مورد تاييد ارگان هاي ذيربط قرار گرفته باشد امكان پذير خواهد بود.



***

كارشناس تخصصي پروژه مبارزه با ايدز در نشستي با حضور رؤساي اندرزگاه ها، حفاظت و بازرسي و روانشناسان در زندان گرگان گفت: آموزش هايي كه در پيشگيري و مبارزه با ايدز در زندان ها ارائه مي شود بسيار خوب است.

خانم دكتر واعظي با بيان اين كه زندان گرگان عملكرد خوبي در اين زمينه داشته است افزود: كسي كه به زندان معرفي مي شود دو حال دارد يا موقتا تحمل حبس مي نمايد يا مدت طولاني تري در زندان هست و در بدو ورود وارد بند قرنطينه مي شود و شما بايد در اين جا كار خود را آغاز كرده و براي شما حبس وي ملاك نباشد و شما وي را معاينه كرده و اگر تشخيص داديد كه وي بيمار است و حبس كوتاه مدت داشته يا بزودي آزاد مي شود شما وظيفه داريد فرد را از بيماري آگاه كرده و آن را براي معرفي به مراكز درماني بيرون آشنا نماييد و اگر فرد محكوم به حبس طولاني است پس از درمان به روانشناسان معرفي كنيد.



***

نماينده ولي فقيه در گلستان در نخستين سحر ماه مبارك رمضان با بيان اين كه دو نوع ميهماني سرزده و دعوت شده وجود دارد، گفت: انسان در ماه مبارك رمضان، ميهمان دعوت شده پروردگار است.

آيت اله سيدكاظم نورمفيدي افزود: در ماه مبارك رمضان، ذات اقدس الهي، با احترام و توجه كامل، انسان را به ميهماني خود فرامي خواند.

امام جمعه گرگان خاطرنشان كرد: بايد قدر چنين ميهماني را بدانيم و مراقب محافل و مجالس آن باشيم تا مبادا فوايد اين ماه بيهوده از دست برود.

نماينده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبري تاكيد كرد: در اين ماه ارزشمند و پرخير و بركت بايد تلاش كنيم تا رابطه خود را پروردگار تقويت كنيم، دعاها، نماز و تلاوت هاي خوب قرآن داشته باشيم.

آيت اله نورمفيدي ادامه داد: انسان روزه دار از طلوع آفتاب تا غروب خورشيد، مدام در حال عبادت است لذا پيامبر اسلام (ص) فرمودند كه خوابيدن ها، نفس كشيدن هنگام خوابيدن و نفس كشيدن هايمان، همگي عبادت هستند.



***

رييس اداره صنعت، معدن و تجارت بندرگز از سه واحد توليدي بهين شير تندرستي، فولاد معراج البرز گلستان و صنايع ذوب و نورد گلستان مستقر در شهرك صنعتي بندرگز بازديد كرد.

ساوري در گفت و گو با مديران عامل اين واحدها گفت: با توجه به اهميت ثبت آمار توليد واحدهاي صنعتي در سامانه و اين كه واحدهاي شما از واحدهاي توليدي مهم شهرستان است تقاضا داريم آمار توليد واحد به طور ماهانه به اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ارسال شود.

وي افزود: در اجراي سياست هاي سازماني مبني بر حمايت از توليد و واحدهاي صنعتي بر خود وظيفه مي دانيم تا علاوه بر بازديد حضوري از اين واحدها در صدد رفع مشكلات آن ها برآييم تا صنعتگران شهرستان دغدغه اي جز توليد نداشته باشند.



***

با حضور معاون بهداشتي وزارت بهداشت و رئيس دانشگاه، گزارش تيم هاي ارزياب از نحوه ارائه خدمات بهداشتي، دانشگاه هاي علوم پزشكي گلستان و بابل مورد ارزيابي و پايش قرار گرفت.

دكتر علي اكبر سياري در اين جلسه گفت: تيم هاي زبده ما در محيط هاي ارائه خدمات بهداشتي درماني حضور يافته و نحوه ارائه خدمات و چگونگي اجراي برنامه هاي ستاد در آن مراكز را مورد بررسي قرار مي دهند و سپس در دفتر رؤساي دانشگاه موارد را تجزيه و تحليل مي كنيم.

وي با بيان اين كه سيستم بهداشتي در حال تحول است گفت: يكي از اهداف دولت تدبير و اميد افزايش دسترسي مردم به خدمات با كيفيت بهداشتي است و همه ما بايد در اين خصوص تلاش مضاعف داشته باشيم.

معاون بهداشتي وزارت بهداشت افزود: ما در روستاها از لحاظ بهداشتي پوشش كاملي داريم و نيازمند اين هستيم اين سيستم را به شهرها تعميم دهيم.

سياري اضافه كرد: در سال گذشته با كمبود پزشك مواجه بوديم كه با جذب 1800 پزشك و 400 ماما، تهيه 2400 خودرو و با بهبود استاندارد و ساخت دو هزار خانه بهداشت و افزودن 426 قلم دارو تا حدودي زيادي مشكلات مرتفع شده است.

وي بخش عمده اي از عوامل مرگ و مير را بيماري هاي غيرواگير دانست و ريشه اصلي آن كم تحركي، مصرف دخانيات و رژيم غذايي ناسالم عنوان كرد.

در ابتداي جلسه رئيس دانشگاه علوم پزشكي گلستان پايش و ارزيابي اين چنيني در بهبود وضعيت بهداشتي را بسيار اثربخش و مثمرثمر دانست و با اعلام اين كه بهداشت و پيشگيري در اولويت برنامه هاي دانشگاه قرار دارد گفت: ما بايد در بحث بيماري هاي غيرواگير جواب روشنتري به مردم بدهيم.

دكتر رياحي افزود: دانشگاه علوم پزشكي گلستان حتي خارج از بودجه بهداشتي در بسياري از موارد از پروژه هاي بهداشتي حمايت كرده است.

وي تصريح كرد: دانشگاه بر اساس شناسنامه و نقشه راه حركت مي كند و در اين نقشه بهداشت و پيشگيري در اولويت قرار دارد.

وي همچنين نسبت به آسيب شناسي طرح پزشك خانواده، استفاده از ظرفيت هاي مختلف براي پاسخگويي به نيازهاي مردم، اصلاح نظام ارجاع و افزايش بهره وري تأكيد كرد.



***

به منظور بهره‌گيري از توان تخصصي، علمي، آموزشي و پژوهشي در امر توسعه علمي و تحقيقاتي‌ تفاهم نامه­ همكاري دانشگاه آزاد اسلامي واحد گرگان و سازمان نظام مهندسي كشاورزي و منابع طبيعي استان گلستان به امضاء رسيد.

رييس سازمان نظام مهندسي كشاورزي و منابع طبيعي استان استفاده از توانايي هاي علمي و توسعه همكاري هاي آموزشي و تحقيقاتي و فناوري در جهت استمرار ارتباط را از اهداف اين تفاهم نامه نام برشمرد.

علي اكبر اسفندياري برگزاري سمينار و كارگاه ها، انجام بازديدهاي علمي، زمينه سازي جهت بهره­مندي متقابل از امكانات آموزشي و پژوهشي در زمينه هاي كارهاي تحقيقاتي مشترك و كارآموزي را از ديگر محورهاي سند اين همكاري نام برد.



***

معاون فني معاونت بهداشت وزارت بهداشت و درمان، طي بازديد از مركز بهداشت استان گلستان بر استفاده و دسترسي به اطلاعات صحيح سلامت با توجه به نظام سطح بندي خدمات تأكيد كرد و آن را از مهمترين ابزار مديريت سلامت برشمرد.

دكتر كوشا پنل اطلاعات سلامت گلستان را مورد بررسي و تحليل قرار داد و اقدامات حوزه بهداشت استان را در جهت رفع مشكلات سلامت جويا شد.

وي تلاش همكاران در تهيه پنل الكترونيك اطلاعات سلامت در حوزه بهداشت گلستان را كه نگاهي تحليلي به روند شاخص هاي سلامت در استان دارد مورد تقدير قرار داد.



3039/6159/6203