۶ تیر ۱۳۹۴، ۲۱:۴۹
کد خبر: 81661919
T T
۰ نفر
جذب فرصت هاي سرمايه گذاري در هفته فرهنگي و اقتصادي كرمان

كرمان - ايرنا - رييس كميته فرصت هاي سرمايه گذاري جشنواره هفته فرهنگي و اقتصادي كرمان در تهران گفت: ماموريت اصلي ما بهره برداري از فرصت هفته فرهنگي براي درآمدزايي و جذب فرصت هاي سرمايه گذاري است.

به گزارش ايرنا هاشم مظفري عصر شنبه در نشست بررسي برنامه ها جشنواره هفته فرهنگي و اقتصادي كرمان در تهران افزود: چارچوب برنامه ها را بر اساس مدل توسعه و از ظرفيت تجمع كرماني ها در مركز در نظر گرفتيم.

وي گفت: در حوزه سرمايه گذاري در استان كارهاي بسياري انجام شده كه بر اساس مثلث اقتصادي ارتباطي با 14 كميته برقرار كرديم و به نظر مي رسد يك كار منحصر بفرد در روز سرمايه گذاري شكل گيرد.

وي خاطرنشان كرد: از نظر شركت هاي كارآفرين تاكنون 10 پروژه برجسته را كه سرمايه گذاري ويژه مي طلبد طراحي كرديم تا در اين جشنواره ارائه شده است.

مظفري گفت: 110 نهاد سرمايه گذاري مرتبط داشتيم و افرادي از پارك هاي علم و فناوري، اتاق بازرگاني، سفارتخانه ها، رييس اتاق بازرگاني تركيه، روساي سازمان هاي صنعت عراق و افغانستان در اين جشنواره حضور خواهند داشت.

وي ادامه داد: در روز برگزاري جشنواره حراج پروژه را داريم و بحث ها آغاز مي شود و لوح هاي فشرده چند رسانه اي را براي اين طرح ها طراحي مي كنيم.

وي گفت: تدوين كتابچه طرح هاي برتر و تجليل از سرمايه گذاران برتر را نيز در برنامه داريم.

مظفري افزود: در حوزه وقف اگر حمايت از سرمايه گذاران را داشته باشيم مي توانيم با ايجاد موج خبري سرمايه هاي ويژه اي را جذب كرد.

رييس كميته مفاخر و نام آوران اين جشنواره هم گفت: حامي نمايشگاه هستيم و بخش اعظم غرفه ها را پيمانكاران ما انجام مي دهند.

عشرت شايق افزود: روزنامه همشهري قبل، حين و بعد از برگزاري اين جشنواره همه پوشش هاي تبليغاتي را انجام مي دهد و بيلبوردها و پورتابل هاي شهر تهران را نيز در اختيار گرفته ايم.

معاون فرهنگي و اجتماعي شهرداري منطقه 22 تهران گفت: منطقه 22 شهرداري تهران منطقه جديد و پايلوت گردشگري است.

وي ادامه داد: 374 سراي محله در تهران هر گونه پوستر و اطلاعيه اي كه رابطه با اين جشنواره به دست آنها برسد را در محلات توزيع و تبليغ مي كنند.

شايق گفت: هدف اين است كه كرمان در تهران در بزرگراه ها و محلات ديده شود و در خانه هاي فرهنگ، فرهنگسراها و كتابخانه ها نيز نامي از اين جشنواره و كرمان را داشته باشيم.

وي تصريح كرد: بيش از دو هزار مفاخر ملي و فراملي استان كرمان وجود دارد اما مجبور هستيم كه برترين هاي آنها را در دو جلد كتاب معرفي كنيم.

شايق با اشاره به اينكه كميته ايثارگران را بالاتر از مفاخر ديديم افزود: 15 شهيد زنده استان را بويژه سردار حاج قاسم سليماني جزء اين مفاخر مطرح خواهند شد.

وي با اشاره به اينكه استان هاي اردبيل، تبريز، لرستان و سيستان و بلوچستان به تهران آمدند اما ديده نشدند گفت: براي ديده شدن در همه موضوعات خواهر خواندگي داشته باشيم همانطور كه اصفهان در 20 استان خواهر خوانده دارد.

وي ادامه داد: استان كرمان نيز بايد در حوزه هاي مختلف خواهر خواندگي داشته باشد.

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان كرمان گفت: برگزاري شب شعر و اهل قلم و توجه به رسانه ها در شب دوم جشنواره برنامه ريزي شده است.

فرشيد فلاح اظهار كرد: رونمايي از دو كتاب شعر و معرفي شعراي سرشناس كرمان است و تجليل از دو شاعر بزرگ بويژه احمدرضا احمدي را در اين جشنواره خواهيم داشت.

وي ادامه داد: براي اجراي تئاتر و موسيقي از گروه هاي داوطلب نام نويسي شده است و همچنين غرفه مطبوعات كرمان با وجود اينكه همزمان با برگزاري جشنواره مطبوعات است نيز برپا خواهد شد.

وي با اشاره به اينكه 800 اثر به دبيرخانه جشنواره مطبوعات كرمان رسيده است گفت: در جشنواره مطبوعات ايران چهار هزار نفر شركت مي كنند و اينكه در استان كرمان اين تعداد افراد شركت كرده اند قابل توجه است.

7443/3028