۱۳ تیر ۱۳۹۴، ۲۰:۰۷
کد خبر: 81670821
T T
۰ نفر

كمك 510 ميليون ريالي خيرين سرعيني به جشن گلريزان

۱۳ تیر ۱۳۹۴، ۲۰:۰۷
کد خبر: 81670821
كمك 510 ميليون ريالي خيرين سرعيني به جشن گلريزان

اردبيل - ايرنا - با برگزاري جشن گلريزان در شهرستان سرعين با حضور مسوولان و خيرين 510 ميليون ريال براي آزادي زندانيان جرايم غيرعمد اين شهرستان جمع آوري شد.

به گزارش روز شنبه ايرنا ، رييس دادگستري شهرستان سرعين در جشن گلريزان اين شهرستان به فرايند آزادسازي زندانيان توسط ستاد ديه اشاره كرد و گفت: مردم سرعين همواره به نيك نظري و شركت در كارهاي خير شهره بودند و اميدواريم اين كمك ها به جشن گلريزان ختم نشده و در طول سال ادامه داشته باشد.
مسيح الله ذوالقدر افزود: ستاد ديه با شفاف سازي در پرداخت ها و اطلاع رساني مناسب در زمينه آزاد سازي زندانيان توانسته از اعتبار و جايگاه خوبي برخوردار شود و استمرار كمك خيرين گواهي بر اين مدعاست.
آيت الله محمد گلستاني از روحانيون شهرستان سرعين نيز كمك به آزاد سازي زندانيان را يكي از امور خيريه مهم دانست كه موجب پيشگيري از بروز مشكلات اجتماعي ناشي از زنداني شدن سرپرست خانواده ها مي شود.
وي همچنين به نقش حسنات جاريه در تكامل معنوي انسان ها اشاره كرد و گفت: بهترين خيرات آن است كه بي منت و در زمان حيات انسان انجام شود و نبايد چنين فرصتي را براي شاد كردن دل خانواده ها و جلب رضاي الهي را از دست بدهيم.
همچنين سه زنداني جرايم مالي در جشن گلريزان زندان مركزي اردبيل با كمك 68 ميليون ريالي خيرين آزاد شدند.
در جشن گلريزان زندان مركزي اردبيل با حضور خيرين هيات هاي مذهبي ، كاركنان و مددجويان زندان مركزي اردبيل برگزار و 100 ميليون ريال جمع آوري شد.
مديركل زندان هاي استان اردبيل در اين آيين با اشاره به نبود رديف مشخص در بودجه دولتي براي پرداخت هزينه هاي آزادي زندانيان گفت: براي آزاد سازي زندانيان جرايم غيرعمد كمك هاي خيرين و دستگيري نهادهاي حمايتي نياز است.
مراد فتحي افزود: بسياري از افرادي كه با عنوان محكومين مالي وارد زندان مي شوند مجرم نيستند بلكه به دليل اشتباه در مديريت اقتصادي ، نوسانات ناپايدار بازار و توليد ، آنها در سراشيبي زندان قرار گرفتند و از اين رو مستحق كمك هستند.
وي ورود خيرين و معتمدين شهر در حل و فصل اختلاف ها را باعث كاهش تراكم پرونده ها در مراجع قضايي و اشاعه فرهنگ سازش از طريق وساطت ريش سفيدان را از عوامل موثر در كاهش جمعيت كيفري زندان ها ذكر كرد.
8123/6018