15 هزار كیسه همیان مساجد و نیكوكاران زنجانی میان نیازمندان توزیع شد

زنجان - ایرنا - معاون توسعه مشاركت‌های مردمی كمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان از توزیع 15 هزار كیسه همیان مساجد و مراكز نیكوكاری و خیرین زنجان میان نیازمندان خبر داد.

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی و اطلاع رسانی كمیته امداد استان زنجان، رضا حسنلو با اعلام این خبر افزود: طرح همیان مولا هر سال همزمان با ماه مبارك رمضان و در هفته اطعام و اكرام نیازمندان اجرایی می‌ شود.

هفته اطعام و اكرام نیازمند از 15 رمضان آغاز می شود و تا 23 این ماه مبارك ادامه دارد.

وی با اشاره به اینكه طرح همیان مولا برای تامین سبد غذایی خانواده‌های نیازمند و با بهره ‌گیری از ظرفیت مساجد و مراكز نیكوكاری اجرایی می‌شود، اظهار كرد: این طرح به تاسی از سیره امیرالمومنین(ع) و بهره‌مندی بیشتر نیازمندان و مددجویان از فیوضات این ماه مبارك در حال اجرا است.

معاون توسعه مشاركت‌های مردمی كمیته امداد استان زنجان با بیان اینكه كمیته امداد از طریق تهیه و توزیع كیسه‌های همیان و توزیع آنها بین مساجد و مراكز نیكوكاری اقدام به جمع‌آوری كمك‌های مردمی می‌كند، گفت: بر اساس هماهنگی، در این سبدها مواد غذایی مورد نیاز خانواده‌های نیازمند قرار داده شده و در بین خانواده‌های نیازمند شناسایی شده توزیع می‌شود.

وی با بیان اینكه در این سبدهای غذایی، جیره خشك و یا مواد غذایی مورد نیاز خانواده‌های نیازمند قرار داده می‌شود، خاطرنشان كرد: این طرح با همكاری هیات امنای مساجد و با هدف الگوپذیری از ائمه اطهار(ع) به ویژه حضرت علی(ع) پیرامون مساعدت به فقرا و نیازمندان اجرایی می‌شود.

حسنلو تاكید كرد: احیای ارزش‌های والای اسلامی و انسانی، تشویق و ترغیب نیكوكاران و خیرین برای كمك بیشتر به نیازمندان از دیگر اهداف اجرای این طرح حسنه است.

وی با اشاره به اینكه سال گذشته یك میلیارد و 150 میلیون ریال در قالب این طرح حسنه مساعدت شد، ادامه داد: امیدواریم امسال نیز شاهد مشاركت بیش از پیش مردم در كمك به نیازمندان باشیم.

معاون توسعه مشاركت‌های مردمی كمیته امداد استان زنجان به دیگر طرح‌های اجرایی كمیته امداد در ماه رمضان نیز اشاره كرد و گفت: طرح‌های اكرام ایتام، محسنین، شفا، كوثر، مفتاح‌الجنه و اطعام و افطار نیازمندان از عمده طرح‌هایی است كه به مناسبت این ماه مبارك در دست اجرا است.

3001/6085