۱۹ تیر ۱۳۹۴، ۱۵:۴۵
کد خبر: 81677635
T T
۰ نفر
امام جمعه كاشمر: فلسطين متعلق به مردم فلسطين است

مشهد - ايرنا - امام جمعه كاشمر گفت: فلسطين متعلق به مردم فلسطين است لذا مدعيان دموكراسي بايد به انتخاب و راي مردم فلسطين احترام گذاشته و از حقوق بشر در آن سرزمين حمايت كنند.

حجت الاسلام والمسلمين سيدقاسم يعقوبي در خطبه هاي آيين عبادي سياسي نماز جمعه اين هفته كاشمر افزود: روز قدس روز اسلام، نجات ملت فلسطين و همه مظلومين جهان است تا در سايه همبستگي و انسجام بساط ظلم و جنايت مستكبرين برچيده شود.

وي گفت: بيش از 9 هزار سال منطقه فلسطين در اختيار اعراب بوده اما در جنگ دوم جهاني استعمارگران براي دفع شرارت يهود جايي را در فسطين براي آنها در نظر گرفته و مردم فلسطين را آواره كردند بطوري كه امروز ميليونها فلسطيني در ارودگاهها زندگي مي كنند.

خطيب جمعه كاشمر افزود: مستكبرين از سراسر دنيا افرادي را عليه مردم سوريه، فلسطين و عراق بكار گرفته، دست به كشتار مردم بي دفاع مي زنند و در كنار آن از دومكراسي دم مي زنند.

وي اظهار داشت: مستكبرين با تشكيل داعش و راه انداختن جنگهاي نيابتي تلاش مي كنند سرزمينهاي اسلامي را نابود و زيرساختها و امكانات مسلمانان را هدف قرار دهند.

حجت الاسلام يعقوبي ادامه داد: امام راحل مساله فلسطين را اولويت اول جهان اسلام دانستند لذا همه ساله در روز قدس با همبستگي و انسجام به مستكبران عالم اعلام مي كنيم كه در حوزه سياست خارجي موضوع فلسطين براي ما حائز اهميت است.

وي در ادامه خطبه ها با اشاره به تلاش تيم مذاكره كننده هسته اي كشورمان نيز گفت: نمايندگان ما در پاي ميز مذاكره محكم ايستاده اند اما غربيها دائم بهانه جويي مي كنند و مدعي اند لغو تحيمها غير ممكن است ولي ديپلماتهاي ما تلاش مي كنند تحريمها لغو شود.

امام جمعه كاشمر افزود: امروز گروه 5+1 بيش از همه به مذاكرات و نتايج آن دلبسته است اما اگر عاقلانه عمل نكنند در چاه خود ساخته گرفتار مي شوند.

وي گفت: رهبري، مردم و دولت جمهوري اسلامي سه ضلع يك مثلث در موضوع مذاكرات هستند كه از تيم مذاكره كننده ايران حمايت جدي دارند.

كاشمر در فاصله 228 كيلومتري جنوب غرب مشهد واقع است.

7497/1858