۲۰ تیر ۱۳۹۴، ۹:۵۴
کد خبر: 81678171
T T
۰ نفر

رودخانه زاب سردشت دو قرباني گرفت

۲۰ تیر ۱۳۹۴، ۹:۵۴
کد خبر: 81678171
رودخانه زاب سردشت دو قرباني گرفت

مهاباد ـ ايرنا ـ دو جوان در حادثه هاي جداگانه اي كه عصر روز جمعه در رودخانه زاب شهرستان مرزي سردشت در آذربايجان غربي به وقوع پيوست ، غرق شده و جان خود را از دست دادند.

رييس اداره آتش نشاني سردشت به خبرنگار ايرنا گفت: در نخستين حادثه يك جوان از اهالي شهرستان بانه استان كردستان كه به همراه دوستانش و براي فرار از گرما به حاشيه رودخانه زاب در نزديكي روستاي نيسكاوه سردشت آمده بود ، به علت آشنا نبودن با فنون شنا در آب اين رودخانه غرق شد.

رحمان اميني افزود: با وجود تلاش نيروهاي امدادي و آتش نشاني ، انتقال وي به بيمارستان نيز مثمر ثمر واقع نشد و اين جوان 17 ساله پس از انتقال به بيمارستان جان خود را از دست داد.

وي اضافه كرد: در يك حادثه جداگانه ديگر كه در نزديكي روستاي واوان در منطقه نلاس اين شهرستان به وقوع پيوست ، يك جوان 22 ساله از اهالي اين شهرستان كه قصد شنا در آب رودخانه زاب را داشت ، به علت شدت جريان آب و آشنا نبودن با فنون شنا غرق شده و جان خود را از دست داد.

اميني گفت: از ابتداي فصل گرما تاكنون چهار نفر در اين شهرستان در منابع آبي سردشت غرق شده و جان خود را از دست داده اند كه سه نفر از آنها در يك هفته گذشته بوده است.

به گزارش ايرنا ، رودخانه زاب يكي از رودخانه هاي دائمي آذربايجان غربي است كه از دامنه‌هاي زاگرس سرچشمه گرفته و پس از عبور از شهرستان پيرانشهر به سوي سردشت ادامه مي‌يابد و پس از عبور از اين شهرستان به طرف غرب جريان پيدا ‌كرده و با ورود به خاك عراق سرانجام به دجله مي‌ريزد.

رودخانه زاب داراي جريان آب دائمي است و در سرتاسر سال خشك نمي‌شود.

اين رودخانه و درهٔ عميق آن يكي از ديدني‌ترين رودخانه‌هاي استان‌هاي غربي به شمار مي رود كه به خودي خود داراي جاذبه‌هاي گردشگري است.

اين رودخانه به علت شدت جريان آب همه ساله جان شماري از افرادي را كه به قصد شنا وارد آن مي شوند ، مي گيرد.

شهرستان مرزي سردشت در جنوب آذربايجان غربي و هم مرز با كشور عراق واقع شده است.ك3

6185/1905