۲۱ تیر ۱۳۹۴، ۲۲:۱۲
کد خبر: 81680558
T T
۰ نفر

بدهي عوارض و خدمات شهري در كرمان تقسيط مي شود

۲۱ تیر ۱۳۹۴، ۲۲:۱۲
کد خبر: 81680558
بدهي عوارض و خدمات شهري در كرمان تقسيط مي شود

كرمان - ايرنا - مدير اداره درآمدهاي عمومي شهرداري كرمان از تقسيط بدهي عوارض، بهاي خدمات شهري و جرايم ديركرد در كرمان خبر داد.

به گزارش روز يكشنبه اداره روابط عمومي و امور بين الملل شهرداري كرمان سيد علي موسوي افزود: بدهي ‌هاي عوارض و بهاي خدمات شهري قابل تقسيط است و تا مبلغي شهرداران مناطق اختيار دارند، امكان تقسيط وجود دارد.

وي گفت: پيش از اين، تقسيط بدهي‌هاي عوارض و بهاي خدمات شهري به عهده كميسيون ماده‌ 77 بود اما به دليل طولاني شدن روند كار و معطلي شهروندان، مجلس شوراي اسلامي اختيارات را به شوراهاي اسلامي شهر واگذار كرد تا دستورالعمل نحوه‌ تقسيط را تهيه و به شهرداران ابلاغ كنند.

وي گفت: اين دستورالعمل در شوراي اسلامي شهر كرمان تهيه شد و در اختيار شهرداري كرمان قرار گرفت و طبق آن، تقسيط بدهي تا سقفي به شهرداران مناطق و مبالغ سنگين به شهردار مركز واگذار شده است.

موسوي افزود: كميسيون ماده 77 مرجع رفع اختلاف بين مودي و شهرداري است.

وي بيان كرد: شهروندان براي پرداخت عوارض خودرو و بهاي خدمات شهري مشاغل بايد به اداره ‌كل درآمدهاي شهرداري واقع در خيابان فلسطين، چهارراه ابن ‌سينا و براي پرداخت عوارض نوسازي كه بيشتر مربوط به منازل و ساختمان‌ها مي‌شود نيز به شهرداري منطقه مراجعه كنند.

وي گفت: شهروندان بايد اين نكته را بدانند كه هرچه از مدت پرداخت عوارض و بهاي خدمات شهري بگذرد سالانه مشمول 24 درصد جريمه ديركرد خواهند شد و اين ميزان جريمه هم طبق قانون مجلس شوراي اسلامي، غيرقابل بخشودگي است بنابراين شهروندان براي پيشگيري از تجميع حجم زيادي از عوارض و جرايم آن، به موقع براي پرداخت مراجعه كنند.

موسوي تاكيد كرد: پرداخت به موقع عوارض و بهاي خدمات شهري همچنين موجب سرعت بخشيدن به اجراي پروژه‌هاي مختلف شهري خواهد شد.

7436/3028