ناجيان غريق در يك دهه 70 هزار نفر از هموطنان را از خطر غرق شدن در درياي خزر نجات دادند

ساري-ايرنا-نايب رييس فدراسيون غريق نجات ايران با تاكيد بر اين نكته كه مردم در تعطيلات عيد سعيد فطر به وضعيت آب و هوايي و مواج بودن دريا توجه كنند ،گفت: در يك دهه اخير ناجيان 70 هزار نفر را از خطر مرگ غرق شدن در درياي خزر نجات دادند.

بهروز اسفندياري عصر چهارشنبه در بازديد از فعاليت ناجيان غريق در بابلسر به خبرنگار ايرنا افزود: مردم به هيچ عنوان در زمان طوفاني بودن از دريا استفاده نكنند.

وي بر لزوم استفاده از طرح سالمسازي دريا براي شنا تاكيد كرد و گفت: چهار هزار و 500نفر از ناجيان غريق در سواحل درياي خزر در سه استان شمالي مازندران، گيلان و گلستان مستقر هستند.

به گفته اسفندياري حدود يك هزارو 500ناجي غريق توسط بخش هاي خصوصي كه كنار سواحل به كار گيري شدند.

نايب رييس فدراسيون غريق نجات ايران به مشكلات پرداخت نشدن حقوق ناجيان غريق اشاره كرد و گفت: به دليل بي توجهي به حق و حقوق ، شمار زيادي از ناجيان خبره دست از كار كشيدند.

وي با بيان اينكه البته وزارت كشور به عنوان متولي سواحل دستور پرداخت حقوق خرداد ماه امسال را داده است، بيان داشت: در حال حاضر حقوق ناجيان غريق استان گيلان پرداخت شده و ناجيان مازندران نيز به زودي حقوق خردادماه را دريافت مي كنند.

وي به همكاري مديران ادارات ورزش و جونان شهرهاي ساحلي با ناجيان غريق اشاره كرد و اظهار داشت: انجام ورزش هاي ساحلي در كنار شنا از برنامه هاي فدراسيون نجات غريق است.

** لزوم توجه به تذكرات ناجيان غريق در نقاط ممنوعيت شنا

علي شادمان مديركل دفتر امور اجتماعي استانداري مازندران نيز در اين بازديد به ايرنا گفت كه حقوق ناجيان غريق استان در حال پرداخت شدن است.

وي با بيان اينكه نوبد منابع مشخص براي پرداخت حقوق از چالش هاي اساسي است، بيان داشت: ناجيان نگران حقوق خود نباشند زيرا با دستور وزير كشور اين موضوع حل شده است.

شادمان از آماده باش تمامي فرمانداران استان مازندران به ويژه فرمانداران 15شهر ساحلي استان خبر داد و گفت: در حال حاضر 212 نقطه كه به عنوان نقاط ممنوعه شنا كه مردم در اين نقاط حضور مي يابند ، ناجيان غريق مستقر هستند.

وي با بيان اينكه مردم بايد به تذكرات ناجيان غريق و تابلو هاي هشدار دهنده شنا مطلقا ممنوع توجه كنند، تصريح كرد: 94 طرح سالم سازي دريا نيز آماده ارايه خدمات به مردم هستند.

**نخستين پاسگاه فصلي در سواحل بابلسر راه اندازي شد

سرهنگ عباس فتحعلي پور فرمانده نيروي انتظامي شهرستان بابلسر با بيان اينكه به طور يقين تمامي مسافران با هدف استفاده از دريا به استان مازندران سفر مي كنند، گفت: از آنجاييكه بيش از 9 پاركينگ ساحلي در سواحل بابلسر وجود دارد به منظور ايجاد امنيت هموطنان نخستين پاسگاه فصلي در سواحل راه اندازي شده است.

وي با بيان اينكه سرقت مهمترين دغدغه نيروي انتظامي در ايام شلوغ در سواحل است، تصريح كرد: هر چند ماموران انتظامي حضور شبانه روزي در كنار سواحل دارند اما هموطنان به نكات ايمني خودروها توجه كنند.

وي به اهميت رعايت هنجار هاي اجتماعي در سواحل بابلسر تاكيد كرد و گفت: مردم به نكات ناجيان غريق و ماموران انتظامي مبني بر وراد نشدن در سواحل نقاط ممنوعه شنا توجه جدي كنند.

مهران حسني معاون گردشگري اداره كل ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري مازندران از فعاليت ستاد هماهنگي خدمات سفر استان از امروز خبر داد و گفت: تمامي كمثيته هاي 10 گانه اين ستاد در اماده باش كامل با هدف پاسخگويي و نظارت بر ارايه خدمات به مسافران هستند.

وي با اشاره به اينكه دبير خانه اين ستاد در محل سالن اجتماعات اداره كل ميراث فرهنگي مازندران مستقر است، ادامه داد: پيش بيني حضور مسافران و گردشگران زيادي در تعطيلات عيد سعيد فطر به استان شده است.

مازندران 338كيلومتر سواحل درياي خزر دارد.ك/4

6990/6097