۵ مرداد ۱۳۹۴، ۷:۵۸
کد خبر: 81696332
T T
۰ نفر

رفع شكستگی شبكه توزیع آب اولویت آبفای شهری است

۵ مرداد ۱۳۹۴، ۷:۵۸
کد خبر: 81696332
رفع شكستگی شبكه توزیع آب اولویت آبفای شهری است

یاسوج - ایرنا - مدیرعامل شركت آب و فاضلاب شهری كهگیلویه و بویراحمد گفت: مرمت و رفع شكستگی شبكه های فرسوده و آسیب دیده توزیع آب برای جلوگیری از هدر رفت آب آشامیدنی از اولویت های كاری مهم این شركت است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید علی لدنی نژاد روز دوشنبه در بازدید از شبكه های آب یاسوج و مادوان به هدر رفت حدود 30 درصدی آب ناشی از فرسودگی شبكه های توزیع اشاره كرد و افزود: 300 مورد رفع شكستگی شبكه توزیع آب شهرهای یاسوج و مادوان در دو ماه اخیر انجام شده است.

وی لزوم اطلاع رسانی سریع مردم در اعلام شكستگی شبكه های توزیع آب را یادآور شد و بیان كرد: مهمترین دلایل تعدد شكستگی های شبكه توزیع آب آشامیدنی یاسوج و مادوان شامل فرسودگی شبكه و توپوگرافی این شهرها است.

لدنی نژاد اظهار كرد: با تلاش‌ كاركنان حوزه اتفاقات شركت آبفای شهری كهگیلویه و بویراحمد مشكل كمبود آب و كاهش سطح آب چاه ‌های شهرهای مختلف این استان به نحو مطلوبی مدیریت شد.

وی بدون اشاره به آمار، عنوان كرد: با وجود برخی مشكلات و كمبودها قطعی آب آشامیدنی در شهرهای مختلف كهگیلویه و بویراحمد در ماه ‌های اخیر نسبت به مدت مشابه پارسال كاهش محسوسی داشته است.

لدنی نژاد ابراز داشت: شهرهای یاسوج و مادوان بیشترین مشكل را در زمینه قطعی آب آشامیدنی در كهگیلویه و بویراحمد داشتند كه دلیل آن نیز تعدد انشعاب های غیرمجاز، كاهش سطح آب های زیرزمینی، اُفت فشار آب چاه ‌ها و افزایش شكستگی‌ ها بوده است.

مدیرعامل شركت آبفای شهری كهگیلویه و بویراحمد افزود: تقویت تیم های اتفاقات و تخلفات آب در یاسوج و مادوان، پیگیری های مكرر برای رفع شكستگی‌ ها و تلاش مضاعف برای جمع آوری انشعاب های غیرمجاز از مهمترین عوامل كاهش قطعی آب آشامیدنی در شهرهای مختلف این استان به ویژه یاسوج و مادوان است.

لدنی نژاد با بیان اینكه در سال های گذشته بیشترین مشكل كم آبی مربوط به یاسوج، مادوان و لیكك بوده، گفت: از اواخر سال گذشته بهسازی و اصلاح چاه ‌ها و چشمه‌ های تامین آب آشامیدنی این شهرها به طور جدی در دستور كار قرار گرفت.

وی بیان كرد: با اقدامات انجام شده بخش عمده ای از مشكلات كمبود آب آشامیدنی این شهرها برطرف شد.

لدنی نژاد اظهار كرد: شركت آبفای شهری كهگیلویه و بویراحمد به طور جدی درصدد تامین اعتبار لازم برای اصلاح شبكه توزیع آب آشامیدنی شهرهای مختلف این استان است.

وی عنوان كرد: برخورد قانونی با انشعاب های غیرمجاز و فرهنگ سازی در زمینه مصرف بهینه آب آشامیدنی در دستور كار مسوولان شركت آبفای شهری كهگیلویه و بویراحمد است.

بیش از 138 هزار مشترك آب و حدود 27 هزار مشترك فاضلاب در شهرهای كهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

7535/6162