۶ مرداد ۱۳۹۴، ۱۵:۲۱
کد خبر: 81698593
T T
۰ نفر
هفت هزار هكتار از طرح احیای دشت خوزستان در دزفول در دست اجراست

دزفول - ایرنا - مدیر جهاد كشاورزی شهرستان دزفول گفت:هفت هزار هكتار از طرح احیای دشت خوزستان با پیشرفت فیزیكی 40 تا 90 درصد در شهرستان دزفول در دست اجرا می باشد.

طرح 550 هزار هكتاری مقام معظم رهبری با هدف احیای دشت های خوزستان و ایلام در نقاط مختلف این دو استان در دست اجرا می باشد.

احمد زارعی روز سه شنبه در حاشیه بازدید فرماندار ویژه دزفول و جمعی از مسوولان محلی از روند اجرای طرح احداث شبكه های فرعی در حوزه شبكه آبیاری دز در شهرستان دزفول افزود: عملیات اجرایی احداث شبكه های آبیاری در سطح دو هزار و 300 هكتار از منطقه صفی آباد ، بن جعفر ، سنجر و روستاهای زاویه دزفول توسط شركت جهاد نصر كردستان با 90 درصد پیشرفت فیزیكی در دست اجرا می باشد.

وی اعتبار اولیه این طرح را كه شامل احداث شبكه های فرعی درجه سه می باشد 150 میلیاد ریال عنوان كرد و گفت:عملیات اجرایی این طرح از تیرماه پارسال آغاز شده و پیش بینی می شود ظرف یك ماه آینده به بهره برداری برسد.

مدیر جهاد كشاورزی دزفول اظهار كرد:چهار هزار و 700 هكتار دیگر از طرح احیای دشت خوزستان در محدوده شهرستان دزفول نیز با پیشرفت فیزیكی 40 تا 50 درصد توسط مجریان در دست اجرا می باشد.

وی بیان كرد:احداث شبكه های فرعی در سطح هفت هزار هكتار از اراضی شهرستان دزفول در راستای اجرای طرح 550 هزار هكتاری مقام معظم رهبری با هدف افزایش بهره وری و افزایش راندمان آبیاری اجرا شده و نقش مهمی در كاهش تلفات آبیاری در بخش كشاورزی دارد ضمن اینكه در افزایش عملكرد تولید محصولات زراعی و باغ های مركبات منطقه نقش مهمی دارد.

زارعی گفت:طرح احیای دشت خوزستان تاكنون در سطح پنجهزار هكتار از اراضی شهرستان دزفول اجرا شده و به بهرداری رسیده است ضمن اینكه پنجهزار هكتار دیگر از اراضی این شهرستان در راستای اجرای این طرح در مرحله واگذاری به پیمانكار می باشد.

حبیب اله آصفی معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه دزفول نیز در دیدار از روند اجرای طرح احداث شبكه های فرعی در حوزه شبكه آبیاری دز در شهرستان دزفول از روند اجرای این طرح توسط شركت جهاد نصر كردستان ابراز رضایت كرد و گفت:اجرای بخشی از طرح 550 هزار هكتاری مقام معظم رهبری در شهرستان دزفول با وجود ظرفیت های فراوان در بخش كشاورزی رونق اقتصادی منطقه را به دنبال خواهد داشت.

مهندس كریمی مدیر پروژه شركت جهاد نصر كردستان در حوزه شبكه آبیاری دز نیز ضمن ارایه گزارشی از روند اجرای این طرح گفت:شركت جهاد نصر كردستان مجری طرح مذكور جلوتر از برنامه این طرح را در دست اجرا دارد.

شهرستان دزفول با 90 هزار هكتار زمین قابل كشت از ظرفیت بالایی در بخش كشاورزی برخوردار می باشد به طوریكه سالانه دو میلیون تن انواع محصولات زراعی و باغی در این شهرستان تولید می شود.

6068