۸ مرداد ۱۳۹۴، ۲:۰۲
کد خبر: 81700656
T T
۰ نفر
آخرین نظرسنجی؛ اكثر مردم روسیه از آمریكا نفرت دارند

مسكو - ایرنا- روزنامه ایزوستیا چاپ مسكو با انتشار نتایج آخرین نظرسنجی یك موسسه روسی اعلام كرده است كه اكثر مردم روسیه از آمریكا و سیاست های استعماری این كشور نفرت دارند.

روزنامه پرشمارگان ایزوستیا روز چهارشنبه در گزارشی به قلم ماریا یولكینا نتایج نظرسنجی اخیر مركز لوادا سنتر را منتشر كرده كه بر اساس آن 70 درصد مردم روسیه در مجموع از ایالات متحده متنفر و بیزار هستند.

در این گزارش گفته شده است شمار افرادی كه از آمریكا نفرت دارند در مقایسه با ماه ژانویه سال جاری كه به 81 درصد رسیده بود كاهش یافته است.

'19 درصد از شركت كنندگان در نظرسنجی مركز لوادا سنتر گفتند كه در باره آمریكا نظر مثبت دارند.'

این نظرسنجی عمومی همچنین نشان داد كه 62 درصد مردم روسیه در باره اتحادیه اروپا دیدگاه منفی دارند. این رقم در ژانویه سال 2015 میلادی، 71 درصد بود كه كاهش یافته است.

26 درصد پاسخ دهندگان گفتند كه در باره اتحادیه اروپا برخورد مثبت دارند.

از سوی دیگر، نظر روس ها درباره اوكراین تغییر نكرده است و 60 درصد مردم روسیه مانند سابق درباره اوكراین نظر منفی دارند و 28 درصد هم از دیدگاه مثبتی در مورد این كشور همسایه برخوردار هستند.

روزنامه روسی در ادامه گزارش خود به نقل از خانم كارینا پیپیا كارشناس مركز لوادا سنتر نوشت: با وجود كاهش نسبی برخورد منفی با آمریكا و اتحادیه اروپا، وضعیت پیش از الحاق كریمه به روسیه هنوز حاصل نشده است.

در گزارش ایزوستیا آمده است: برخورد روس ها با اوكراین از آمریكا و اتحادیه اروپا ثبات بیشتری دارد. در همین حال انستیتوی بین المللی جامعه شناسی كی یف هم رشد روحیات ضد روسی در اوكراین را منعكس می كند و لذا این دو روند با هم تقارن دارند.

به نوشته روزنامه روسی ، دیدگاه مثبت در مورد چین در روسیه تا 75 درصد افزایش یافته است. این نتیجه ی تبلیغ چین در فضای رسانه ای روسیه به عنوان شریك و متحد روسیه است كه می تواند جای غرب را بگیرد.

برخورد روس ها با ایران هم جالب توجه است: در نظرسنجی مركز لوادا سنتر كه در ماه سپتامبر سال 2000 برگزار شده بود، 62 درصد شركت كنندگان در نظرسنجی اعلام كرده بودند كه به ایران با چشم مثبت می نگرند.

اروپام*5*391 ** 1917