۱۱ مرداد ۱۳۹۴، ۸:۰۴
کد خبر: 81703867
T T
۰ نفر
رفع بیكاری نیازمند ترویج فرهنگ مهارت گرایی است

خرم آباد – ایرنا- رییس مركز فنی و حرفه ای شهرستان پلدختر گفت: رفع مشكل بیكاری نیازمند ترویج فرهنگ مهارت گرایی است.

به گزارش ایرنا قیصر دانشگر عصرشنبه در جمع مردم در مسجد جامع شهر پلدختر با بیان این كه فنی و حرفه ای حلقه مفقوده اشتغال پایدار است افزود: نا آشنایی با مهارت های عملی ، مانع جذب دانش آموختگان در بازار می شود و رسالت آموزشی فنی و حرفه ای ، خدمتی هدفدار به جامعه است.

وی ترویج فرهنگ مهارت آموزی جوانان جویای كار را از اهداف آموزش های فنی و حرفه ای دانست و گفت: زمینه كاهش بیكاری با مهارت آموزی فراهم می شود و مهارت نیروی انسانی با توسعه كشور رابطه مستقیم دارد.

وی ترویج فرهنگ فراگیری آموزش های فنی و حرفه ای در شهرستان را ضروری دانست و افزود: برخی فارغ التحصیلان دانشگاهی برای ورود به بازار كار تجربه كافی ندارند.

رییس مركز فنی و حرفه ای شهرستان پلدختر گفت:سازمان آموزش فنی و حرفه ای اهداف بسیار بزرگی دارد كه به آموزش حرفه های مهارتی جوانان جویای كار و متقاضیان آموزش های مهارتی در سراسر كشور به صورت رایگان آموزش ارایه می كند.

دانشگر ایجاد فرهنگ كارآفرینی و تولید در بین مردم به ویژه جوانان به جای روحیه كارمندی را از دیگر اهداف سازمان فنی و حرفه ای عنوان كرد .

وی ،ایجاد شغل مولد و پایدار از طریق مهارت آموزی را یكی دیگر از اهداف این سازمان دانست و گفت:باتوجه به فرموده مقام معظم رهبری ،آموزش های فنی و حرفه ای باید توسعه یابد همین امر نشانه مهم بودن و عظیم بودن رسالت فنی و حرفه ای است.

وی گفت: در سطح شهرستان 12 آموزشگاه مشغول فعالیت و خدمات و ارایه آموزش به شهرستان می باشدو در رشته های طراحی دوخت ،مراقبت و زیبایی و فن آوری اطلاعات و قالی بافی توسط این آموزشگاه ها آموزش داده می شود.

رییس مركز فنی و حرفه ای پلدختر گفت: در بحث آموزشگاه ها و آموزشی مركز در طی یكسال گذشته به تعداد یك هزار و 280 نفر دوره و تعداد 333هزار و 893 نفر ساعت ثبت پورتال شده اند و به این تعداد و آموزش به مراجعه كنندگان ارایه شده است.

7272