۱۶ مرداد ۱۳۹۴، ۲۰:۴۲
کد خبر: 81711382
T T
۰ نفر
بخش اعظمي از صلابت و اقتدار نظام مرهون تلاش بي وقفه فعالان رسانه اي است

قم - ايرنا - فرمانده سپاه علي بن ابيطالب(ع) با صدور پيامي گفت: بي شك صلابت و اقتدار نظام در مجامع جهاني كه اقتدار و توان سپاه در پاسداري از نظام مقدس جمهوري اسلامي نيز نمونه اي از آن است بخش اعظمي از نمايش خود را مرهون تلاش بي وقفه و خدمت صادقانه فعالان رسانه اي در انعكاس و پوشش اخبار در اين زمينه مي باشد.

در پيام سردار مهدي مهدوي نژاد كه نسخه اي از آن جمعه شب در اختيار ايرنا قرار گرفت آمده است: 17 مرداد به نام صاحبان فكر و انديشه، ميدان داران عرصه خبر و گراميداشت ياد و نام شهيد والامقام محمود صارمي نامگذاري شده است و در حقيقت اين روز فرصتي را فراهم نموده تا گوشه اي از زحمات بي دريغ و جانثاري و ايثارگري خبرنگاران پاس داشته شود.
پيام حاكيست: نقش منحصر به فرد اين قشر فعال، پويا و زحمتكش در روشن شدن حقايق، برجسته شدن فعاليت ها، تنوير افكار عمومي و انعكاس صحيح حقايق در جهت ارتقاء و تعالي فرهنگ كشور بر همگان آشكار است.
پيام ادامه يافته است: خبرنگار چشم بينا و زبان گوياي جامعه است كه مسير تحولات و رخدادهاي جامعه را رصد كرده و در موقع ضرورت با بصيرت و آگاهي، به رسالت حرفه اي و تعهد الهي خود عمل مي كند و همچون شهيد بزرگوار محمود صارمي تا پاي جان بر سر تكليف ايستادگي مي كند.
در اين پيام تصريح شده است: با توجه به هجمه هاي سنگين دشمن در زمينه هاي مختلف خصوصا در اين برهه از زمان كه تحريم را در جنگ اقتصادي و تهاجم فرهنگي را در جنگ فرهنگي عليه ما تحميل كرده اند مسووليت خبرنگاران انقلابي در پاسداشت از ارزشهاي نظام اسلامي بيش از پيش احساس مي شود و نياز است كه در موضوعات مختلفي مانند اقتصاد مقاومتي و معرفي ارزشهاي اسلامي و دفاع از عزت و اقتدار نظام اسلامي با نگاه زيركانه و فعاليتهاي هوشمندانه علاوه بر خنثي سازي ترفندهاي دشمن در جهت بصيرت افزايي و عمق بخشي به باورهاي اسلامي و انقلابي در بين عموم جامعه، مجاهدت و از خودگذشتگي بيشتري انجام شود و با ناديده گرفتن منيت هاي شخصي، حزبي و گروهي همگي در سايه سار ولايت با پيروي از اوامر و فرموده هاي رهبر حكيم و فرزانه انقلاب اسلامي تلاش خود را در جهت اتحاد هرچه بيشتر نظام و پيشرفت و تعالي انقلاب متمركز سازيم.
مهدوي نژاد در اين پيام اضافه كرده است: ضمن گراميداشت روز خبرنگار، توفيق خدمت صادقانه را براي شما ياران بيدار دل از خداوند خواستاريم به اميد اينكه در ميدان جنگ نرم، گامهايتان هميشه استوار و پر صلابت باشد.

** شهردار قم نيز با صدور بيانيه‌اي روز 17 مرداد ماه روز خبرنگار را به تمامي صاحبان انديشه و قلم تبريك گفت.
در پيام سيد مرتضي سقائيان نژاد آمده است: بدون ترديد حفظ و ارتقاي جايگاه خطير خبر و رسانه براي تعمق اطلاع‌رساني و ترويج و نهادينه نمودن فضائل مدني و اخلاقي در جامعه از سياست‌ها و برنامه‌هاي محوري نظام مقدس جمهوري اسلامي است و تحقق اين هدف در گرو تعامل و همكاري دو سويه اصحاب رسانه و خبر از يك طرف و حاكمان و دولت مردان از سوي ديگر است.
پيام حاكيست: اين تعامل نيز ممكن نمي‌گردد مگر در سايه رعايت امنيت رواني و فكري و پاسداشت حريم شريف اصحاب قلم و رسانه از سوي حاكميت، دولتمردان و مسوولان از سويي و پايبندي اين قشر فعال و مسووليت‌ پذير در رعايت اعتدال، انصاف، مدارا، پايبندي به اخلاق رسانه و حفظ حرمت و آبروي شخصيت‌هاي حقيقي و حقوقي و اين عملي خواهد شد.
شهردار قم در اين پيام تاكيد كرده است: ضمن تبريك مجدد اين روز، از تلاش و همراهي اين قشر خدوم و مسووليت ‌شناس در انعكاس اخبار فعاليت‌ها و خدمات نظام جمهوري اسلامي به ويژه دستگاه‌هاي خدماتي نظير شهرداري‌ها از تلاش جهادگونه اين قشر زحمت كش تقدير و تشكر مي‌كنم.
سقائيان نژاد ادامه داده است: همچنين از درگاه ايزد منان براي تمامي اصحاب قلم و خبر كه در مسير ترويج و صيانت از ارزش‌هاي انقلاب اسلامي و تحقق منويات رهبر معظم انقلاب در سال «دولت و ملت، همدلي و هم‌زباني» در تلاش و تكاپو هستند، آرزوي توفيق روزافزون در انجام مطلوب مسووليت‌ها و رسالت‌ها را دارم.

**اداره كل حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس استان قم نيز با صدور بيانيه اي به مناسبت روز خبرنگار اعلام كرد: ثبت صحنه هاي ايثار و شهادت و انتقال آن به نسل هاي آينده، رسالت زينبي و پرافتخار اصحاب رسانه است.
در اين بيانيه اضافه شده است: رسالت خطير اصحاب رسانه و خبرنگاران تبيين حقايق و هدايت افكار جامعه به سمت ارزش هاي والاي اخلاقي، انقلابي و ملي و اسلامي است و در اهميت آن همين بس كه در قرآن كريم به اهميت قلم با آيه شريفه «ن والقلم و مايسطرون» تصريح شده است.
اين بيانيه با يادآوري اينكه اصحاب رسانه همچون پل ارتباطي و زبان گويايي بين مردم و مسئولان براي طرح مشكلات و ديدگاه ها و بيان اقدامات صورت گرفته هستند، مي افزايد: در دنياي جنگ نرم و نبرد رسانه اي امروز، مقابله در برابر تهاجمات پيدا و پنهان غول هاي رسانه اي تلاش مضاعف خبرنگاران و اصحاب رسانه متعهد و پرتلاش را به مثابه افسران جنگ نرم مي طلبد؛ چنانچه در دوران دفاع مقدس و پس از آن نيز در سخت ترين شرايط، اين خبرنگاران و فعالان عرصه رسانه و قلم بودند كه همچون آويني ها، صارمي ها، شريفي ها و ديگر شهداي والامقام عرصه خبر در سكوت رسانه اي غرب، با تمام بضاعت و توان خود، نداي حقانيت امت شجاع و رزمندگان كفر ستيز سپاه اسلام را به گوش جهانيان رساندند.
در اين بيانيه تصريح شده است: هفدهم مردادماه فرصتي مغتنم است براي قدرداني از تلاش هاي كساني كه به تاسي از حضرت زينب(س) پيام رسان قافله كربلا، در ثبت رويدادها و صحنه و هاي ناب ايثار و شهادت و انتقال آن به نسل هاي آينده حتي سالها پس از دفاع مقدس، لحظه اي دريغ نمي كنند و آگاهانه و خاضعانه با قبول مرارت هاي كار حرفه اي خود، در راه ارتقاء همدلي و همزباني گام برداشته و بيرق بلند آگاهي بخشي و روشنگري را تا رسيدن به قله هاي رفيع پيشرفت، تعالي و معنويت به دوش مي كشند.
در بخش پاياني بيانيه با تبريك 17 مرداد به تمامي خبرنگاران و اصحاب رسانه آمده است: اينك در چنين روز بزرگي ياد و خاطره تمامي كساني را كه در عرصه اطلاع رساني در فضاي جهان اسلام و ايران ولايي همه هستي خود را تقديم نمودند و در نگارش خبر از جوهر جان خويش مركّب ساخته و در سپهر شهادت و ايثار، ستارگاني جاويد شدند، گرامي مي داريم و با آنان در ادامه راهشان كه همانا خدمت رساني بيشتر و حفظ مواريث گرانبها و پيام خون سرخ شان است، با تبعيت از ولايت تا رسيدن به طليعه صبح ظهور تجديد عهد و پيمان مي كنيم.
سالروز شهادت محمود صارمي خبرنگار سازمان خبرگزاري جمهوري اسلامي(ايرنا) در هفدهم مرداد ماه سال 1377 به همراه هشت نفر از اعضاي كنسولگري ايران در مزار شريف افغانستان به دست عوامل جهالت و نفاق، از سوي شوراي فرهنگ عمومي و دولت جمهوري اسلامي ايران به عنوان «روز خبرنگار» نامگذاري شده است. ك/1
1175 /