۱۹ مرداد ۱۳۹۴، ۸:۴۶
کد خبر: 81714303
T T
۰ نفر
خبرنگاران و عكاس تبريزي رتبه هاي برتر جشنواره توليدات ايرنا را كسب كردند

تبريز - ايرنا - سه خبرنگار و عكاس خبرگزاري جمهوري اسلامي مركز آذربايجان شرقي رتبه هاي برتر نخستين جشنواره سالانه توليدات مراكز و دفاتر خبرگزاري ايرنا را كسب كردند.

به گزارش ايرنا ، 'مينا بازگشا ' در بخش مصاحبه، ' سيديحيي مرتضائي ' در بخش گزارش و ' سيدكاظم يوسفي ' در بخش عكس خبري رتبه هاي برتر و برگزيده اين جشنواره را براي ايرنا مركز آذربايجان شرقي به دست آوردند.
نخستين جشنواره سالانه توليدات مراكز و دفاتر ايرنا با هدف شناسايي ظرفيت ها و استعدادهاي حرفه اي همكاران در حوزه فعاليت هاي خبري، معرفي آثار برجسته خبري مراكز و دفاتر، ايجاد فضاي رقابتي سالم و حرفه اي و ارتقاي سطح كيفي توليدات خبري استان ها برنامه ريزي و برگزار شد.
در بخش مصاحبه اين جشنواره اثر مينا بازگشا از مركز تبريز با عنوان ' پرواز بر فراز اچ. 3، سقوط در سليمانيه ' به دليل سوژه انتخابي و تنظيم مناسب و اثر بخش بودن آن حائز رتبه سوم گرديد.
هيات داوران در اين بخش هيچ يك از آثار را براي رتبه اولي انتخاب نكردند.
در بخش گزارش نيز اثر سيديحيي مرتضائي از مركز تبريز با عنوان ' حبيب ساهر، از نوگرايي در شعر فارسي تا سبك آفريني در ادبيات تركي ' به دليل انتخاب سبك مناسب تنظيم متن، انتخاب سوژه از نظر ارزش مجاورت ( محلي بودن ) و پردازش مطلوب شايسته تقدير انتخاب شد.
همچنين هيات داوران اثر سيدكاظم يوسفي عكاس ايرنا در تبريز را با عنوان ' حاشيه هاي قبل و بعد از بازي تيم هاي تراكتورسازي و نفت تهران ' شايسته تقدير دانستند.
خبرگزاري ايرنا مركز آذربايجان شرقي تنها مركز در ميان 31 استان كشور است كه سه رتبه برتر نخستين جشنواره توليدات مراكز و دفاتر خبرگزاري جمهوري اسلامي را كسب كرد.
پس از آذربايجان شرقي دفاتر استان هاي خراسان شمالي و اصفهان هر كدام دو عنوان برتري را كسب كردند.
از مجموع 31 استان كشور، استان هاي همدان، هرمزگان، تهران، سمنان، گلستان، سيستان و بلوچستان، مازندران، ايلام، فارس، قم، اردبيل، كرمان، گيلان، بوشهر، زنجان و كرمانشاه هر كدام صاحب يك عنوان در جشنواره فوق شدند.
جشنواره آثار توليدي همكاران 31 مركز استان و 23 دفتر شهرستان در شش بخش خبر، مصاحبه، گزارش، يادداشت، تيتر و عكس، كه از فروردين 1393 تا پنجم تيرماه 1394 توليد و در سايت سراسري و استاني ايرنا منتشر شده امكان حضور در رقابت را پيدا كردند.
510 اثر در مجموع به دبيرخانه جشنواره رسيده بود كه به تفكيك در بخش هاي مختلف شامل 60 خبر، 40 مصاحبه، 238 گزارش، 85 يادداشت، 44 تيتر و 43 مجموعه عكس بود.
آثار رسيده توسط هيات داوران در سه مرحله بررسي و ارزيابي شد كه در مرحله اول داوري تعداد 20 خبر، 16 مصاحبه، 41 گزارش، 18 يادداشت، 10 تيتر و 17 عكس انتخاب و به مرحله بعدي راه يافتند و در مرحله نهايي 16 اثر به عنوان رتبه هاي اول، دوم ، سوم و 9 اثر به عنوان شايسته تقدير در شش بخش جشنواره انتخاب شدند.
3038