نفرات برتر جشنواره تولیدات ایرنا انتخاب شدند

تهران – ایرنا - نفرات برتر جشنواره تولیدات خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) از سوی هیات داوران این جشنواره انتخاب شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فراخوان این جشنواره اوایل مرداد ۱۴۰۳ اعلام شد و خبرنگاران و تصویربرداران ایرنا در هشت بخش شامل خبر، مصاحبه، گزارش، فیلم، عکس، تیتر، ترجمه به فارسی و ترجمه از فارسی نسبت به ارسال آثار اقدام کردند.

هیات داوران جشنواره تولیدات ایرنا از هشتم مرداد ۱۴۰۳ نسبت به بررسی آثار اقدام و ۲۰ اثر را به عنوان آثار برتر این جشنواره انتخاب کردند و یک اثر نیز شایسته تقدیر دانسته شد.

تیتر رتبه اول نداشت/خبرنگاران یزد و زاهدان رتبه دوم و سوم شدند

هیات داوران جشنواره تولیدات خبرگزاری جمهوری اسلامی، در بخش تیتر هیچ اثری را حائز رتبه اول ندانست.

رتبه دوم این بخش نیز به اثر ارسال شده از سوی کاظم شاملو از مرکز یزد با عنوان "پزشکان متخصص با منشی‌های فوق تخصص" اختصاص یافت و اثر مشترک شبنم پودینه و اکبر نوری از مرکز زاهدان با عنوان "کمال خان؛ جان هامون را گرفت" به عنوان رتبه سوم بخش تیتر انتخاب شد.

رتبه اول تا سوم مصاحبه به خبرنگاران مهاباد، تبریز و گروه علم و آموزش رسید

در بخش مصاحبه نیز اثر عبدالله رحمانی از دفتر مهاباد با عنوان"همسایه اروپایی اهالی یک روستای مهاباد" در رتبه اول، اثر عیسی عطاپور از مرکز تبریز با عنوان "مدال آور پاراآسیایی که حقوق نمی‌گیرد" در رتبه دوم و اثر یوسف درویشی از گروه علم و آموزش ایرنا با عنوان "پای مریخی‌ها به ایران هم باز شد" در رتبه سوم قرار گرفت.

خبرنگاران اصفهان، پژوهش و دفتر مسکو برترین‌های گزارش شدند

همچنین در بخش گزارش سه اثر به عنوان آثار برتر و یک اثر نیز شایسته تقدیر شناخته شد.

در حوزه گزارش به ترتیب اثر معصومه شهباز از مرکز اصفهان با عنوان "حالِ خرابِ مسجد جامع عباسی، بیماری که معاینه نمی شود" در رتبه نخست، اثر مریم علم الهدی از اداره‌کل پژوهش با عنوان "تورم منفی از ژاپن تا افغانستان؛ واقعیت ماجرا چیست؟" در رتبه دوم و اثر سید احمد نجفی از دفتر مسکو با عنوان "تداوم بحث وضع مالیات بر بی‌فرزندی در روسیه" در رتبه سوم قرار گرفتند.

همچنین هیات داوران گزارش نفیسه راهداری از مرکز اصفهان با عنوان "رختِ کُهنگی بر تَنِ تاکسی‌های اصفهان زار می‌زند" را شایسته تقدیر دانستند.

پنج فیلم در بخش فیلم مستند و خبری حائز رتبه شدند

در بخش فیلم مستند، فیلم "سفید، رنگ ورزنه" و سازندگان آن حائز رتبه اول شدند؛ فیلمی که اثر مشترک زهرا باغبان، کاظم قانع و معصومه شهباز از مرکز اصفهان بود.

همچنین فیلم "تنها خاکِ خوردنیِ جهان در هرمزگان" از سوی هیات داوران به عنوان رتبه دوم انتخاب شد که اثر مشترک هومن محمدکرمی از مرکز بندرعباس و امیر حسین کاری از اداره کل چند رسانه‌ای بود.

فیلم "صبر می کنم، پس هستم/بیماران جذامی در پستوهای باباباغی" اثر هادی لزیری از مرکز تبریز هم با نظر هیات داوران در رتبه سوم بخش فیلم مستند قرار گرفت.

در بخش فیلم خبری نیز فیلم "۱۳ دانش‌آموز و راه یک‌ساعته بیابانی تا مدرسه" اثر ژاله گرگانی از دفتر ساوه به عنوان رتبه اول این بخش انتخاب شد و فیلم "از چنارستان تا بُرجستان" در رتبه دوم قرار گرفت که اثر مشترک نگار اکبری و فاطمه رست از اداره کل چند رسانه‌ای بود.

۲ اثر برتر در رتبه‌های اول و دوم عکس/ رتبه سوم مشترک شد

هیات داوران جشنواره تولیدات ایرنا همچنین در بخش عکس اثر حسن شیروانی ار گروه عکس با عنوان "زیارت ۴ هزار کیلومتری" و اثر سید مصلح پیرخضرانیان از مرکز سنندج با عنوان "جولان سگ های ولگرد در معابر سنندج" را به عنوان رتبه‌های اول و دوم برگزیدند.

رتبه سوم بخش عکس نیز بطور مشترک به اثر علی ابک از مرکز سمنان با عنوان "عزاداری در صحرا" و اثر علی معرف از مرکز اهواز با عنوان "نصب پل شناور ارتش روی کارون" تعلق گرفت.

انتخاب سه اثر برتر در حوزه ترجمه از فارسی

در بخش ترجمه از فارسی هم آثار سعیده حق ستان، معصومه شاه محمدی و علی ایزدی از اداره کل اخبار خارجی به ترتیب به عنوان سه اثر برتر انتخاب شد که این آثار شامل "کنعانی : إجراء الانتخابات فی البلاد یدل علی مأسسة الدیمقراطیة الدینیة فی إیران"، "Les athlètes iraniennes voilées continuent de remporter des médailles aux Jeux Paralympiques d'Asie ۲۰۲۳" و "Israel does not dare to fire a bullet towards Yemen: Analyst" است.

همچنین در بخش ترجمه به فارسی و خبر، هیات داوران آثار ارسال شده را حائز امتیاز لازم برای برتر شدن ندانست.

فاطمه نوری جهانگرد، محسن بهاروند، سجاد خسروانیان، زهره سادات محتشمی‌پور، مریم شفیعی، لطیف نکویی و سید مجتبی صادقی اعضای هیات داوران جشنواره تولیدات ایرنا در سال ۱۴۰۳ بودند که براساس نظر آنان در بخش‌های تخصصی از داوران میهمان دعوت شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha