۲۰ مرداد ۱۳۹۴، ۱۹:۵۳
کد خبر: 81716107
T T
۰ نفر
انگلیس آموزش نیروهای نظامی اوكراین را گسترش می‌دهد

لندن - ایرنا - یك سخنگوی وزارت دفاع انگلیس روز سه‌شنبه، بابیان اینكه از ماه مارس گذشته تاكنون در حدود یك هزار تن از نیروهای اوكراینی توسط نظامیان انگلیسی آموزش‌دیده‌اند گفت لندن به دنبال گسترش آموزش این نیروها است .

به گزارش ایرنا، وی كه همزمان با سفر 'مایكل فالون' وزیر دفاع انگلیس به كیف سخن می‌گفت، افزود: لندن به دنبال گسترش برنامه‌های آموزشی نیروهای نظامی اوكراین با هدف افزایش مهارت‌های آنها درزمینهٔ های مختلف ازجمله شناسایی تهدیدات زمینی همانند شناسایی مین و بمب‌های دست‌ساز ، عملیات دفاعی در محیط‌های شهری و برنامه‌ریزی عملیاتی و مهارت‌های مهندسی است.
این سخنگوی وزارت دفاع انگلیس گفت نیروهای نظامی اوكراین همچنین در زمینهٔ های پزشكی، پیاده‌نظام، لجستیك و تاكتیك‌های اطلاعاتی تحت آموزش قرار خواهند گرفت .
وی عنوان كرد كه هدف از این برنامه‌های آموزشی افزایش سطح توانایی و مقاومت نیروهای اوكراینی و كاهش شمار تلفات این نیروها است.
این سخنگو گفت در ماه جاری میلادی قرار است در حدود 250 تن از پرسنل نظامی اوكراین درزمینهٔ های پیاده‌نظام، پزشكی و مهارت‌های بقا كه پیشتر توسط مایكل فالون وزیر دفاع انگلیس در نشست وزیران دفاع ناتو در ژوئن گذشته وعده آن داده شده است، آموزش ببینند.
در همین حال مایكل فالون وزیر دفاع انگلیس نیز روز سه‌شنبه متعاقب دیدارش با نخست‌وزیر و وزیر دفاع اوكراین در كیف، ضمن تأكید بر توسعه برنامه های آموزشی نیروهای نظامی این كشور گفت: از ماه مارس گذشته تاكنون 13 گروه آموزشی انگلیسی به هشت منطقه اوكراین اعزام‌شده‌اند .
وی افزود: امیدواریم كه تا اواخر سال جاری میلادی در حدود 2 هزار تن از نیروی نظامی اوكراین توسط نیروهای انگلیس آموزش ببینند.
وزیر دفاع انگلیس گفت كه هدف از این برنامه‌های آموزشی افزایش سطح مقاومت و مهارت‌های نیروهای اوكراینی و درنتیجه كاهش شمار تلفات آنها با توجه به درگیری‌های آینده در این كشور است.
فالون همچنین بابیان اینكه با مقامات اوكراینی در مورداجرای توافق آتش‌بس مینسك صحبت كرده است، بار دیگر خواستار احترام تمامی طرف‌های درگیر در اوكراین به این توافق به‌منظور پایان بخشیدن به منازعات جاری در شرق این كشور شد.
سخنگوی وزارت دفاع انگلیس نیز گفت كه فالون در جریان دیدارش از اوكراین، از محل آموزشی نیروهای اوكراینی در شرق كیف، دیدار كرده است.
دیوید كامرون نخست‌وزیر انگلیس اواخر سال گذشته ضمن تكرار این ادعا كه مسكو از شورشیان در شرق اوكراین حمایت می كند، اعلام كرد كه بیش از 75 سرباز انگلیسی در چهار گروه به این كشور اعزام و در آنجا اقدام به ارائه كمك‌های مشاوره‌ای، پزشكی و لجستیكی خواهند كرد.
كامرون گفت: ما در همین حال یك برنامه آموزشی را نیز با اوكراین اجرا خواهیم كرد تا سطح پایداری نظامیان اوكراینی را ارتقا دهیم و تعدادی از نیروهای نظامی انگلیس در این برنامه مشاركت خواهند داشت و البته این نیروها از مناطق جنگی این كشور به دور خواهند بود.
لندن ضمن درخواست از مسكو برای پایان بخشیدن به حمایت‌هایش از شورشیان اوكراینی اعلام كرده است كه الحاق كریمه به روسیه را به رسمیت نمی‌شناسد و از مسكو می‌خواهد این منطقه را به اوكراین بازگرداند.
اما روسیه ضمن تأكید بر حاكمیتش بر كریمه، ادعاهای غرب درخصوص حمایت مسكو از شورشیان اوكراینی را رد كرده است.
سازمان ملل طی برآوردی اعلام كرده كه درگیری های اوكراین از آوریل 2014 میلادی تاكنون بیش از شش هزار و 800 كشته بر جای گذاشته است.
این در حالی است كه توافقنامه مینسك برای برقراری آتش بس در شرق اوكراین نیز بی نتیجه بوده است.
اروپام**4**1552