۲۴ خرداد ۱۴۰۱، ۰:۱۵
کد خبرنگار: 5284
کد خبر: 84787665
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

فرمانده گرجستانی: حدود ۳ هزار انگلیسی در اوکراین علیه روسیه می‌جنگند

تهران-ایرنا- یک فرمانده گرجستانی که مسئولیت یک واحد نظامی در اوکراین را بر عهده دارد، می گوید که حدود سه هزار نظامی انگلیسی در خاک این کشور علیه روسیه در حال جنگ هستند.

به گزارش ایرنا به نقل از اسکای نیوز، طبق گفته‌های یک نظامی گرجستانی در حال حاضر حدود ۳هزار داوطلب انگلیسی در اوکراین حضور دارند و علیه روسیه برای این کشور می‌جنگند.

منابع غیر رسمی تعداد سربازان خارجی در اوکراین را حدود ۲۰هزار نفر اعلام کرده‌اند.

ماموکا مامواشویلی نظامی سابق ارتش گرجستان مسئول واحد نظامی تحت فرماندهی اوکراین است که عمدتاً از نظامیان خارجی تشکیل شده است.

این فرمانده نظامی اهل گرجستان می‌گوید حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد از داوطلبان خارجی برای حضور در جبهه اوکراین از خاک گرجستان عبور می‌کنند تا خودشان را به اوکراین برسانند.

به گفته مامواشویلی گرجستانی‌ها بیشترین تعداد نظامیان خارجی را در اوکراین تشکیل می‌دهند و نظامیان انگلیسی دومین گروه هستند.

مقامات اوکراینی در مورد نظامیان خارجی حاضر در خاک این کشور اظهارنظر نمی‌کنند. گفته می‌شود مزدوران آمریکایی استخدام شده سومین گروه بزرگ خارجی‌ها در اوکراین را تشکیل می‌دهند.

رسانه های انگلیس از کشته شدن یک نظامی این کشور که در کنار نیروهای اوکراینی می جنگید، خبر دادند. بر اساس این گزارش، یک نظامی سابق انگلیس با نام «جوردن گاتلی» در جریان نبرد کنار نیروهای اوکراینی در شهر سیویرودونتسک واقع در لوهانسک در شرق اوکراین کشته شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه انگلیس اواخر ماه آوریل گذشته اعلام کرده بود که دست کم یک تبعه این کشور در جریان جنگ اوکراین کشته شده است و یک انگلیسی دیگر هم در شمار مفقودین است.

وزارت امور خارجه فرانسه هم چند روز پیش از کشته شدن یک تبعه این کشور که به صورت داوطلبانه برای جنگیدن کنار ارتش اوکراین علیه نیروهای روسیه به شرق اوکراین رفته بود، خبر داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha