۲۱ مرداد ۱۳۹۴، ۱۸:۵۳
کد خبر: 81717309
T T
۰ نفر
سهم آب بخش صنعت در سال 1404 به پنج درصد افزايش مي يابد

شيراز- ايرنا- معاون وزير صنعت، معدن و تجارت و مديرعامل سازمان صنايع كوچك و شهرك هاي صنعتي گفت: بنا بر تصميم شوراي عالي آب، سهم آب بخش صنعت كه هم اينك 1.7 درصد كل آب مصرفي است در سال 1404به پنج درصد افزايش مي يابد.

به گزارش ايرنا، سيد محمدعلي سيد ابريشمي چهارشنبه در آيين گراميداشت روز حمايت از صنايع كوچك و بهره برداري رسمي از شهرك تخصصي صنايع شيميايي در شهرك صنعتي شيراز افزود: هم اينك شهرك هاي صنعتي با مشكلات زيادي در زمينه تامين منابع آبي روبرو هستند و ما هر جا بتوانيم آب را تامين كنيم و حتي اگر لازم باشد چاه هاي آب كشاورزي را خريداري مي كنيم.
وي گفت: متاسفانه با وجود مصوبه شوراي عالي آب مبني بر اولويت آب بخش صنعت پس از آب آشاميدني، در برخي استان ها مانع از جابجايي چاه هاي خريداري شده مي شوند.
مديرعامل سازمان صنايع كوچك و شهرك هاي صنعتي با اشاره به اقدامات اين سازمان در راستاي ايجاد تصفيه خانه فاضلاب در شهرك هاي صنعتي اظهار كرد: اين اقدام گامي مهم در راستاي حفظ محيط زيست است و با استقرار تصفيه خانه فاضلاب در 169 شهرك صنعتي كشور حدود هفت هزار هكتار فضاي سبز اين شهرك ها با پساب اين تصفيه خانه ها آبياري مي شود.
وي با بيان اين كه تامين زيرساخت ها از ماموريت هاي اين سازمان است، اظهار كرد: در تامين گاز مورد نياز صنايع مستقر در شهرك هاي صنعتي كمتر با مشكل مواجه هستيم اما به دليل بدهي هاي وزارت نيرو به پيمانكاران، در تامين برق اين شهرك ها مشكلاتي وجود دارد.
سيدابريشمي با انتقاد از تغيير ناگهاني نرخ ارز در دولت دهم، اين اقدام را عاملي تاثيرگذار در توقف فعاليت بخش مهمي از صنايع كشور عنوان و ابراز اميدواري كرد كه جمع بندي مذاكرات ايران و گروه 1 + 5 فضاي مساعدي براي حمايت از صنعت كشور به ويژه راه اندازي صنايع كوچك را فراهم آورد.
استاندار فارس نيز در سخناني در اين آيين با برجسته خواندن ظرفيت هاي اين استان در حوزه صنايع دستي و گردشگري گفت: انتظار است كه سازمان صنايع كوچك و شهرك هاي صنعتي ايران، شهرك تخصصي صنايع دستي را در شيراز ايجاد كند و استانداري فارس نيز از اين اقدام حمايت كند.
سيدمحمد علي افشاني افزود: بدون ترديد شهرك صنايع دستي شيراز يكي از شهرك هاي موفق در ميان شهرك هاي صنعتي كشور خواهد بود.
وي همچنين با اشاره به ذخاير نفت و گاز و مجتمع هاي پتروشيمي فعال و در حال ساخت در اين استان گفت: ايجاد يك شهرك صنعتي تخصصي براي صنايع پايين دستي پتروشيمي نيز در فارس ضروري به نظر مي رسد.
افشاني در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اين كه راه اندازي يا حمايت از واحدهاي توليدي با موانع زيادي در حوزه تقنيني روبرو است، اظهار كرد: نياز است كه قوانين و مقررات متناقض و متضاد كنوني بازنگري شوند و قانوني تسهيل كننده توليد جايگزين قوانين موجود شود.
استاندار فارس در ادامه واگذاري اختيارات در سطح وزارتخانه ها به مديران استاني دستگاه هاي اجرايي را زمينه ساز رونق بيش از پيش در عرصه صنعت و توليد دانست و گفت: در پاره اي امور همچون صدور جواز تاسيس شهرك صنعتي نيازي به انجام اين فرايند در مركز احساس نمي شود و لازم است اختياراتي از اين دست به مديران استاني واگذار شود.
در اين آيين شهرك فناوري صنايع شيميايي و مركز فناوري خدمات كسب و كار شهرك صنعتي شيراز به طور رسمي افتتاح شد.
مديرعامل شركت شهرك هاي صنعتي فارس در اين آيين گفت: شهرك فناوري صنايع شيمايي شيراز نخستين و تخصصي ترين شهرك صنعتي صنايع شيميايي كشور است كه با هدف توسعه تعاملات و ارتباطات فناوري صنايع مرتبط با نفت، گاز و پتروشيمي مستقر در فارس و جنوب كشور با واحدهاي فناور و مراكز علمي ، پژوهشي و دانشگاهي ايجاد شده است.
علي صداقت پور افزود: با توجه به اينكه استان فارس از مهمترين قطب هاي صنعت نفت و گاز و پتروشيمي محسوب مي شود و اين استان همجوار با تاسيسات پارس جنوبي است،
استقرار واحدهاي دانش بنيان مبتني بر فناوري روز براي ايجاد بستر مناسب براي ارائه خدمات نرم افزاري و مشاوره اي به اين صنايع بسيار ضروري بود كه با راه اندازي اين شهرك اين بستر فراهم شده است.
مديرعامل شركت شهركهاي صنعتي فارس اظهار كرد: شهرك فناوري صنايع شيميايي داراي 10 هكتار مساحت و مركز خدمات كسب و كار نيز داراي پنجهزار و 300متر مربع زيربنا است كه با اعتباري افزون بر يكصد ميليارد ريال ايجاد شده است.
در اين آيين از واحدهاي برگزيده صنايع كوچك شهرك ها و نواحي صنعتي فارس قدرداني شد.
در اين آيين همچنين سيد احمد نجفي خبرنگار خبرگزاري جمهوري اسلامي در بخش خبرگزاري ها و نرگس مكاري زاده خبرنگار روزنامه خبرجنوب در بخش مطبوعات به عنوان خبرنگاران برگزيده حوزه خبري صنايع كوچك با دريافت لوح از معاون وزير صنعت، معدن و تجارت و مديرعامل سازمان صنايع كوچك و شهرك هاي صنعتي قدرداني شدند.
صنايع كوچك صنايعي با اشتغالزايي كمتر از 50 نفر را شامل مي شوند.
شهرك صنعتي شيراز با يك هزارو 400 هكتار وسعت در پنج كيلومتري جنوب شرق شيراز قرار دارد و بزرگترين شهرك صنعتي جنوب كشور محسوب مي شود. ك/2
2027/ 5054/1772
۰ نفر