پیوند فناوری با صنعت؛ انعقاد ۲۹قرارداد در شهرک صنایع شیمیایی شیراز

شیراز- ایرنا - متولیان صنعتی فارس معتقدند؛ شهرک فناوری صنایع شیمیایی شیراز می‌تواند به عنوان موتور محرکه توسعه و ترویج فناوری در صنایع شیمیایی ، نفت ، گاز ، پتروشیمی و زمینه‌ای برای اتصال فناوری به صنعت باشد، و اخیراً شرایط انعقاد ۲۹ قرارداد در این شهرک فراهم شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شهرک فناوری صنایع شیمیایی و مرکز فناوری خدمات کسب و کار شهرک صنعتی شیراز روز چهارشنبه ۲۱ مردادماه ۱۳۹۴ همزمان با روز ملی حمایت از صنایع کوچک به طور رسمی افتتاح شد؛ شهرکی که متولیان صنعتی استان آن را نخستین و تخصصی‌ترین شهرک صنعتی صنایع کشور قلمداد می‌کنند.

این شهرک که با هدف توسعه و گسترش تعاملات و ارتباطات فناوری صنایع مرتبط با نفت، گاز و پتروشیمی مستقر در فارس و جنوب کشور با بهره‌گیری از واحدهای فناور و مراکز علمی، پژوهشی و دانشگاهی ایجاد شده نقش مهمی در رشد اقتصادی و توسعه صنعتی استان ایفا می‌کند.

اخیرا هم جلسه‌ای تحت عنوان جلسه شورای راهبری شهرک فناوری صنایع شیمیایی شیراز به ریاست مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس برگزار و در خصوص طرح‌های جدید متقاضی سرمایه‌گذاری در این شهرک بحث و تبادل نظر و تصمیم گیری شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در این جلسه گفت: شهرک فناوری صنایع شیمیایی شیراز نخستین و تنها شهرک فناوری صنایع شیمیایی در کشور به شمار می‌رود که ماموریت مهم این شهرک، ارائه خدمات فناوری به همه صنایع شیمیایی کشور است.

سید مسعود عظیمی مزیت مهم استان فارس در صنایع شیمیایی را همجواری فارس با پارس جنوبی و مطرح بودن استان به عنوان استان پشتیبانی کننده صنایع نفت و گاز مستقر در عسلویه و استان‌های نفت و گاز خیز و استقرار واحدهای برجسته تحقیق و توسعه صنایع نفت و گاز و پتروشیمی و شیمیایی در شیراز می‌داند.

او اضافه کرد: شهرک فناوری صنایع شیمیایی با حدود ۱۰هکتار مساحت ظرفیت استقرار واحدهای فناور در بخش‌های آزمایشگاهی، فناور تولیدی، شرکت‌های مدیریت صادرات، خدماتی، تحقیق توسعه و ساختمان‌های چند مستاجره فعالیت خود را آغاز کرده و تاکنون ۲۹ متقاضی جهت راه‌اندازی واحدهای فناور و آزمایشگاه نسبت به انعقاد قرارداد دریافت زمین اقدام کرده‌اند.

پیوند فناوری با صنعت؛ انعقاد ۲۹قرارداد در شهرک صنایع شیمیایی شیراز

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس افزود: بیشترین تعداد متقاضیان در زون فناور تولیدی است و در برخی زون‌ها نظیر احداث ساختمان‌های چند مستاجره، خدماتی، آزمایشگاهی و مدیریت صادرات از سرمایه‌گذاران استقبال می‌شود.

عظیمی از فعالیت مرکز خدمات فناوری و کسب وکار در این شهرک با زیربنای پنج هزار و ۵۰۰ متر خبر داد و گفت:در این مرکز نیز ۳۳ شرکت مشاور مستقر هستند که خدمات مشاوره فناوری، توسعه بازار، سیستم‌های مدیریتی و آموزش به واحدهای تولیدی و صنعتی ارائه می‌دهند.

به گفته او شهرک فناوری صنایع شیمیایی به عنوان یکی از مراکز مؤثر در امر تجاری‌سازی، توسعه فناوری و توسعه اقتصاد دانش‌ بنیان محسوب می‌شود و استقرار شرکت‌های فناور تولیدی، واحدهای تحقیق و توسعه صنایع، مشاورین خبره و مؤسسات پژوهشی و آموزشی در شهرک فناوری زمینه مناسبی برای تعامل سازنده و ایجاد هم افزایی به منظور رشد و توسعه بیش از پیش بخش صنعت فراهم می‌کند.

عظیمی که معتقد است شهرک فناوری صنایع شیمیایی می‌تواند به عنوان موتور محرکه توسعه و ترویج فناوری در صنایع شیمیایی و نفت و گاز و پتروشیمی عمل کند، خواستار گزینش بهترین و مؤثرترین طرح‌های سرمایه‌گذاری برای حضور در این شهرک شد و گفت: قراردادهای موجود نیز باید مورد پایش و نظارت قرارگیرد تا طرح‌ها در زمان مقرر به بهره‌برداری برسد.

در شورای راهبری شهرک فناوری صنایع شیمیایی شیراز که با حضور نمایندگانی از دستگاه‌های اجرایی نظیر استانداری، پارک علم و فناوری، سازمان صمت و تشکل‌های بخش خصوصی برگزار شد در خصوص صلاحیت طرح‌های متقاضی استقرار در شهرک فناوری بحث و تبادل نظر شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha