۲۳ مرداد ۱۳۹۴، ۱۱:۱۷
کد خبر: 81718645
T T
۰ نفر
رئيس دادگستري سقز: كاهش جمعيت كيفري زندانيان در دستور كار است

سنندج-ايرنا- رئيس دادگستري شهرستان سقز گفت:تلاش براي كاهش جمعيت كيفري زندان اين شهر در دستور كار مسئولان زندان ودادگستري قرار دارد.

به گزارش ايرنا،بهادر اسدي شامگاه پنج شنبه در بازديد از زندان اين شهر وديدار چهره به چهره با زندانيان افزود: ‌حضور مستمر قضات در زندان‌ها و رسيدگي به مشكلات مددجويان از جمله راهكارهاي كاهش جمعيت كيفري در اين ندامتگاه هاست. ‌
وي ‌آموزش قضات و برگزاري نشست‌هاي مشترك بين قضات و مسئولان زندان‌ها، تقويت واحدهاي مددكاري در زندان‌ها و بهره‌گيري از مشاوران حقوقي و وكلاي دادگستري در زندان‌ها ‌را از ديگر راهكارهايي عنوان كرد كه در جهت اين امور مثمر ثمر خواهد بود.
او تعامل با قضات و مراجع قضايي درجهت ايجاد انگيزه و كاهش مجازات زنداني، تأكيد بر بعد اصلاحي و تربيتي زندان‌ها توسط افراد متخصص و درمانگر‌، ارائه آموزش و آشناسازي مردم با حقوق فردي و اجتماعي و قوانين و مقررات و تسريع در صدور احكام قطعي و به‌روز رساني رسيدگي‌ها و صدور احكام و قرارهاي معين را از ديگر راهكارهاي كاهش جمعيت گيفري در زندان برشمرد.
اين مقام قضايي شهرستان سقز، اظهار كرد:مجموعه اقدامات پرسنل زندان مطلوب و زندان هم داراي زندانباني اسلامي و انساني است.
محمرضا عبديان رئيس زندان سقز هم با بيان اينكه تعامل مناسبي ميان زندان و دستگاه قضا وجود دارد اظهار كرد:بازديدهاي مداوم و دوره اي از زندان ، زمينه ساز كاهش جمعيت كيفري، كاهش آسيب رفتارهاي پرخطر و تخليه رواني زندانيان بوده است.
در اين بازديد ، دادستان، سرپرست دادسراي نظامي و 18 نفر از قضات شعبات مختلف دادسراي سقز نيز حضور داشتند.
سقز در 190 كيلومتري شمال غربي مركز استان كردستان واقع شده است. ك/2
7249/1904