۲۳ مرداد ۱۳۹۴، ۱۵:۲۴
کد خبر: 81718805
T T
۰ نفر
امام جمعه نوشهر: تشييع پيكر شهدا موجب تقويت ارزش‌ها مي‌شود

نوشهر ـ ايرنا ـ امام جمعه نوشهر با اشاره به تشييع پيكر شهداي غواص در استان مازندران و از جمله شهرستان نوشهر گفت: اين كار موجب تقويت ارزش‌ها و يادآوري اهداف انقلاب مي‌شود.

به گزارش خبرنگار ايرنا حجت‌الاسلام 'محمود مشايخ' در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته افزود: بشر فراموشكار است و چنين اقداماتي باعث مي‌شود يادمان نرود كه بچه‌هاي ما براي حفظ نظام چه فداكاري‌هايي كرده‌اند.
وي اظهار داشت: براي موفقيت در جنگ نرم كه هم اكنون درگير آن هستيم بايد فرهنگ شهادت در جامعه زنده بماند و الگوهاي مناسبي به جوانان معرفي شوند.
امام جمعه نوشهر يادآور شد: غربي‌ها مي‌خواهند براي جوانان و ورزشكاران و هنرمندان ما الگوهايي مطابق ميل خود معرفي كنند يعني كساني كه بي‌خدا و غرق در منجلاب فساد هستند.
مشايخ گفت: در مقابل، ما بايد تلاش كنيم شهدا را الگوي جوانان قرار دهيم و احساسات ديني و ارزشي جوانان را به سمت عقلانيت بكشانيم به طوري كه تاثير كارهايي همچون تشييع پيكر شهدا، در حد چند روز نباشد.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به 23 مرداد، روز مقاومت اسلامي گفت: در اين تاريخ و در سال 1385، جنگ 33 روزه بين حزب الله لبنان و اسرائيل پايان يافت.
امام جمعه نوشهر، تاكيد كرد: كاندوليزا رايس، وزير امور خارجه وقت آمريكا، اين جنگ را به درد زايمان تشبيه كرده بود زيرا هدف آنان از جنگ 33 روزه، تشكيل خاورميانه جديد و افزايش امنيت صهيونيست‌ها بود اما مقاومت حزب الله نقشه‌هاي آنان را بر هم زد.
مشايخ اظهار داشت: فتنه‌گري آمريكايي‌ها در منطقه فراوان است و چند روز ديگر، سالروز كودتاي 28 مرداد و سرنگوني مصدق در سال 1332 است.
وي گفت: با اينكه مصدق به آمريكايي‌ها اعتماد كرد و رابطه دوستاني با آنان داشت، آمريكا و انگلستان با كودتا او را سرنگون كردند.
امام جمعه نوشهر ادامه داد: دور شدن مصدق از آيت الله كاشاني يكي از علل مهم موفقيت كودتا بود و مسؤولان فعلي ما نيز بايد عبرت بگيرند و از مراجع تقليد و علما فاصله نگيرند.
مشايخ درباره انفجارهاي تروريستي اخير در عراق كه به دست داعش انجام شد تصريح كرد: راه حلي كه آمريكايي‌ها براي اين مشكلات عرضه مي‌كنند، تجزيه عراق به چند كشور است كه همين امر، نيات آنان را روشن مي‌كند. ك/2.
7517/6097