امیرعبداللهیان:ایران از حصول نتایج منصفانه در مسقط حمایت می كند/تاكید بر توقف تجاوز به یمن و تمركز بر راه حل سیاسی

تهران- ایرنا- معاون عربی و آفریقای وزارت امورخارجه در گفت وگو با نماینده ویژه دبیركل در امور یمن با تاكید بر توقف تجاوز به یمن و تمركز بر راه حل سیاسی گفت: ایران از حصول نتایج منصفانه در مسقط حمایت می كند.

به گزارش روز جمعه ایرنا از اداره كل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، حسین امیرعبداللهیان در تماس تلفنی با اسماعیل ولد الشیخ احمد نماینده ویژه دبیركل در امور یمن در خصوص آخرین تحولات یمن و طرح سازمان ملل برای ایجاد آتش بس و شروع گفت و گوهای سیاسی بین گروه های یمنی تبادل نظر شد.
معاون وزیر امور خارجه با اشاره به ضرورت توقف سریع و فوری حملات نظامی خارجی علیه یمن و لغو محاصره انسانی كه باعث تخریب زیرساخت های یمن و كشته و مجروح شدن بیش از هزاران نفر از مردم بی گناه و مظلوم این كشور شده از نقش موثر دبیركل و اقدامات سازنده نماینده دبیركل سازمان ملل در امور یمن تشكر و بر ضرورت تلاش موثرتر سازمان ملل تاكید كرد.
امیرعبداللهیان افزود: اﻳﺮان بر توقف تجاوز و تمركز بر راه حل سیاسی و ناكارآمدی توسل به زور تاكید دارد.
وی ادامه داد: تهران در مشورت مستمر با نماینده دبیركل سازمان ملل متحد است و از هرگونه تلاشی در جهت موفقیت گفت وگوی های واقعی و حصول نتایج مصنفانه در مسقط حمایت می كند.
ولد الشیخ احمد ﻫﻢ در این تماس تلفنی ضمن قدردانی از تلاش های تهران در كمك به خروج از بحران در یمن، با برشمردن نتایج دیدارهای اخیرش با نمایندگان انصارالله در مسقط و مسئولین دولت مستعفی یمن در ریاض گفت: روند گفت وگوهای مسقط، رو به پیشرفت است و همه اطراف بر حل بحران یمن از طریق سیاسی تاكید دارند.
وی افزود: پیش نویس اولیه توافق سیاسی ارایه شد و قرار است گروه های ذیربط یمنی طی روزهای آینده نقطه نظرات خود را ارایه دهند و امیدوارم این پیش نویس مورد توافق قرار گیرد.
سیام**9103**1429