۲۵ مرداد ۱۳۹۴، ۱۳:۳۷
کد خبر: 81721193
T T
۰ نفر
زمين چمن مصنوعي تربت حيدريه هفته دولت به بهره برداري مي رسد

تربت حيدريه - ايرنا - رييس اداره ورزش و جوانان تربت حيدريه گفت: نخستين زمين چمن مصنوعي در اين شهرستان هفته دولت به بهره برداري مي رسد.

سيد حميد رضا اميني روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: زمين چمن مصنوعي در تربت حيدريه به مساحت 980 مترمربع با اعتباري بالغ بر دو ميليارد ريال احداث شده است.
وي گفت: اعتبار اين زمين مصنوعي از محل ماده 180 توسط نماينده مردم تربت حيدريه در مجلس شوراي اسلامي تامين شده است.
رييس اداره ورزش و جوانان تربت حيدريه با اشاره به برنامه هاي اوقات فراغت در اين شهرستان اظهار داشت: مراسم پاياني طرح اوقات فراغت و كلاس هاي ورزش تربت حيدريه در اين ايام مبارك با حضور مسوولان برگزار خواهد شد.
اميني در ادامه به وضعيت ورزش حرفه اي و قهرماني تربت حيدريه اشاره كرد و افزود: بر اساس طرح آمايش سرزميني، هم اكنون طرح استعداديابي در رشته فوتسال در اين شهرستان در حال انجام است.
وي ادامه داد : همچنين در رشته ورزش هاي رزمي و كشتي، علاقه مندان زيادي به اين رشته ها جذب شده اند و در راس همه آنها حسن تفتيان ملي پوش دو و ميداني كشور نيز از فرزندان اين خطه است كه امسال موفق شد در مسابقات بين المللي جام كازانف قزاقستان، سهميه المپيك 2016 ريو را از آن خود كند.
رييس ورزش و جوانان تربت حيدريه در بخش ديگري با بيان اينكه سرانه اماكن ورزشي و روباز اين شهرستان كمتر از نيم متر است، گفت: هم اكنون جايگاه تماشاگران ورزشگاه تختي تربت حيدريه در حال بازسازي است كه تكميل آن با صرف يك ميليارد و 500 ميليون ريال و طبق قول پيمانكار ظرف چهار ماه آينده به اتمام مي رسد.
اميني تعداد گروههاي مردم نهاد تربت حيدريه را نيز پنج تشكل ذكر كرد و افزود: در حوزه جوانان بيشتر برنامه ها در حوزه اوقات فراغت متمركز شده و البته با همكاري ساير دستگاههاي مرتبط نيز برنامه هاي فرهنگي و تربيتي نظير مسابقات قرآن در اين شهرستان در حال اجرا است.
وي با اشاره به بيمه ورزشكاران در تربت حيدريه، افزود: تعداد بيمه شدگان ورزشي در اين منطقه چهار هزار و 500 نفر است.
هفته دولت از دوم شهريور ماه آغاز و تا هشتم شهريور ماه ادامه دارد
مركز شهرستان 250 هزار نفري تربت حيدريه در 150 كيلومتري جنوب مشهد واقع است.
6121/8005/1211