قانون رفع موانع تولید ظرفیت خوبی برای فعال سازی صنایع راكد دارد

یاسوج - ایرنا - استاندار كهگیلویه و بویراحمد گفت: قانون تسهیل و رفع موانع تولید ظرفیت خوبی برای فعال سازی صنایع راكد دارد و استفاده بهینه از این قانون به رونق اشتغال و تولید كمك خواهد كرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید موسی خادمی روز یكشنبه در نشست كارگروه تسهیل و رفع موانع تولید كهگیلویه و بویراحمد افزود: قانون تسهیل و رفع موانع تولید با تقسیط بدهی بانكی واحدهای تولیدی و بخشودگی بخشی از سود بانكی امكان فعالیت مجدد صنایع كوجگ را فراهم می كند.
وی بیان كرد: به منظور تحقق این امر مهم علاوه بر تشكیل و فعال شدن كارگروهی در كهگیلویه و بویراحمد یك همایش نیز در اسرع وقت و تا اواخر شهریور امسال در یاسوج برگزار شود.
خادمی اظهار كرد: دولت تدبیر و امید به مساله تولید، اشتغال، توسعه اقتصادی و رفع مسایل و مشكلات واحدهای تولیدی راكد توجه ویژه ای دارد و به همین دلیل 19 اردیبهشت 94 قانون تسهیل و رفع موانع تولید از سوی مجلس شورای اسلامی تصویب و اوایل خرداد امسال نیز برای اجرا به استان ها ابلاغ شد.
وی عنوان كرد: این فرصت مناسب ایجاد شده از سوی دولت یازدهم باید برای كمك به رونق تولید و اشتغالزایی روزافزون در كهگیلویه و بویراحمد مورد استفاده مطلوب قرار گیرد.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت كهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست، گفت: جلسات تخصصی زیرمجموعه كارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان به طور مستمر و با حضور اعضای مرتبط در این سازمان تشكیل می شود.
داریوش دیودیده افزود: چكیده مسایل و مشكلات واحدهای تولیدی كهگیلویه و بویراحمد و درخواست های فعالان اقتصادی استان در این نشست های تخصصی بررسی و برای تایید در كارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان مطرح می شود.
در این نشست مشكلات سه واحد تولیدی كهگیلویه و بویراحمد شامل فولاد دنا و بویرصنعت یاسوج و شهرگستر بندر در شهرك صنعتی چرام بررسی شد.
درخواست های مطرح شده از سوی صاحبان این سه واحد تولیدی شامل تامین سرمایه در گردش و استمهال بدهی ها و معوقات بانكی بود و سرمایه در گردش مورد نیاز این واحدها نیز حدود 67 میلیارد ریال بوده است.
703 واحد تولیدی در كهگیلویه و بویراحمد وجود دارد كه از این تعداد 32 درصد معادل 225 مورد به دلیل تحریم های اقتصادی دشمنان، مسایل مدیریتی، كمبود نقدینگی و سرمایه در گردش و محدودیت های بازار راكد هستند.
7535/6162