۲۶ مرداد ۱۳۹۴، ۲۳:۲۹
کد خبر: 81723487
T T
۰ نفر
آزادگان سرافراز با تحمل فشارها درس مقاومت و ايستادگي به ما دادند

كرمانشاه - ايرنا - امام جمعه صحنه با اشاره به فرا رسيدن 26 مرداد سالروز ورود آزادگان به كشور گفت: آزادگان سرافراز با تحمل فشارها در دوران اسارت درس مقاومت، پايداري و ايستادگي به ما دادند.

حجت الاسلام والمسلمين احمد زارعي روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: آزادگان توانستند با تاسي از ائمه اطهار(ع) حقانيت خود را در طول دوران اسارت به اثبات برسانند.
وي با بيان اين كه آزادگان، نماد ولايت مداري، بيداري و پايداري هستند، گفت: خاطره نويسي از دوران اسارت يكي از اساسي ترين و موثرترين راه هاي ماندگاري روحيه جهادي و انتقال آن به نسل جديد است.
امام جمعه صحنه تصريح كرد: آزادگان با صبر، شجاعت و استقامت سال ها رنج و عذاب را تحمل كردند و به جهانيان نشان دادند كه به اعتقادات و اصول خود پايبند هستند.
وي با بيان اين كه آزادگان يادگاران زنده هشت سال دفاع مقدس و نماد عزتمندي و سربلندي ايران اسلامي هستند افزود: موفقيت هاي امروز كشور در عرصه هاي مختلف مديون خون شهدا و رشادت هاي فرزندان غيور ميهن است.
حجت الاسلام زارعي خاطرنشان كرد: آزادگان سرافراز نه تنها در ميدان نبرد حق عليه باطل دليرانه از كيان ايران اسلامي دفاع كردند بلكه در اسارت نيز صبورانه مقاومت كرده و ارزش هاي انقلاب اسلامي را ترويج كردند..
وي با اشاره به سخنان رهبرمعظم انقلاب اسلامي تاكيد كرد: آزادگان سرافراز ايران اسلامي درس مقاومت و ايستادگي در برابر ظلم و ستم را به ملت ايران آموختند.
امام جمعه صحنه با بيان اينكه ايثارگران و جانبازان كشور مفهومي ماندگار از شجاعت و عزت را براي ايران رقم زدند، گفت:ايستادگي و مقاومت رمز پيروزي ملت ايران در برابر دشمني هاي استكبار است و تا زماني كه ملت ايران بر سر آرمان ها و ارزش هاي خود ايستادگي كنند، دشمن نمي تواند در عزم و اراده آنان در دست يابي به تعالي و پيشرفت خلل وارد كند.
وي در پايان تصريح كرد: بر مردم و مسوولان واجب است تا از آزادگان سرافراز كه الگوهاي راستين صبر و استقامت هستند درس گرفته و شيوه هاي رفتاري اين عزيزان را در جامعه فرهنگ سازي كنند.
26 مرداد ماه در تقويم جمهوري اسلامي با عنوان روز آغاز بازگشت آزادگان به ميهن اسلامي نامگذاري شده است.
شهرستان صحنه با 76 هزار و 678 نفر جمعيت در 55 كيلومتري شرق كرمانشاه واقع شده است.
7454/8066