۲۹ مرداد ۱۳۹۴، ۱۵:۲۹
کد خبر: 81727162
T T
۰ نفر
پست برق 132 كيلوولت با تكنولوژي جديد در مشهد بهره برداري شد

مشهد- ايرنا- پست برق 132.20 كيلوولت سجاد مشهد كه به لحاظ ابعاد و تكنولوژي منحصر به فرد در سطح كشور است و تونل انرژي و كابل تغذيه اين پست، با حضور اعضاي كميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي و معاون وزير نيرو در امور برق و انرژي به بهره برداري رسيد.

به گزارش ايرنا در اين مراسم دكتر 'علي مروي' رييس كميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي به همراه حدود 15 نفر از اعضاي اين كميسيون و همچنين مهندس 'هوشنگ فلاحتيان' معاون وزير نيرو و مهندس 'آرش كردي' مدير عامل شركت توانير حضور داشتند.
مدير عامل شركت برق منطقه اي خراسان در حاشيه اين مراسم به خبرنگاران گفت: پست برق 132 كيلو ولت GIS سجاد مشهد و تونل انرژي و كابل تغذيه اين پست در مجموع با هزينه اي بالغ بر 283 ميليارد ريال اجرا شده است.
محمد حسن متولي زاده ظرفيت اين پست برق را 60 مگا ولت آمپر عنوان كرد و افزود: كاهش هزينه هاي احداث، قرار گرفتن در فضايي كمتر از 10 درصد پست هاي موجود، توجه به رعايت مبلمان شهري و معماري از جمله ويژگي هاي منحصر به فرد پست مزبور مي باشد.
وي خاطر نشان كرد: پست هاي برق فعلي در فضايي به ابعاد 10 هزار متر مربع واقع شده در حاليكه پست برق 132 كيلوولت سجاد مشهد در فضايي به مساحت 700 متر مربع و بدون آسيب به معماري شهر احداث شده است.
به گفته وي، اين پست برق به لحاظ ابعاد، تكنولوژي و كاهش هزينه هاي احداث در سطح كشور منحصر به فرد مي باشد.
وي مشخصات تونل انرژي و كابل 132 كيلوولت تغذيه پست را شامل سه هزار و 200 متر طول تونل با اجراي 19 كيلومتر كابل مسي عنوان كرد كه در حد فاصل ميدان فلسطين تا بلوار جانباز مشهد واقع شده است.
وي تامين برق مطمئن مشتركان برق در محدوده پست، كاهش بار پست هاي اطراف، كاهش تلفات در شبكه فشار متوسط و افزايش ضريب اطمينان شبكه را از جمله اهداف اين دو پروژه عنوان كرد.
3027/1211