۱۷ شهریور ۱۳۹۴، ۱۳:۳۹
کد خبر: 81752277
T T
۰ نفر

طرح مهر تحصيلي در استان قزوين اجرا مي شود

۱۷ شهریور ۱۳۹۴، ۱۳:۳۹
کد خبر: 81752277
طرح مهر تحصيلي در استان قزوين اجرا مي شود

قزوين - ايرنا - مديركل اوقاف و امور خيريه استان قزوين از اجراي طرح مهر تحصيلي همزمان با آغاز بازگشايي مدارس در اين استان خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمين مصطفي نوروزي روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود: اين طرح با اهداي بسته ‌هاي كمك تحصيلي به دانش‌ آموزان نيازمند اجرا مي‌شود.
وي اظهاركرد: يكي از رسالت‌هاي سازمان اوقاف و امور خيريه، نظارت و صيانت از نحوه اجراي صحيح و امينانه نيات واقفان خيرانديش است.
حجت الاسلام نوروزي بيان كرد: طرح مهر تحصيلي كه با هدف تامين كمك هزينه تحصيلي دانش‌آموزان برگزار مي‌شود از جمله رسالت‌هاي سازمان اوقاف در راستاي اجراي امينانه نيات واقفان است.
وي با اشاره به اهداف برگزاري اين طرح خاطرنشان كرد: هدف از اين طرح اجراي صحيح و امينانه نيات واقفان و با رويكرد شفاف‌سازي و اطلاع‌رساني از آثار و بركات وقف و شناسايي افراد مستحق، مطابق نيت واقفان و بهره‌ مند كردن آنان از اجراي نيات، ترويج فرهنگ كمك به دانش‌آموزان مستعد و ايجاد وقف جديد براي آن است.
مديركل اوقاف و امور خيريه استان قزوين در ادامه از اجراي طرح پيوند آسماني در اين استان خبر داد و گفت: اين طرح در راستاي عمل امينانه به نيات واقفان خيرانديش در استان قزوين اجرا مي ‌شود.
حجت الاسلام نوروزي، ازدواج و كمك هزينه جهيزيه براي زوج‌هاي جوان و نوعروسان را از اهداف اجراي اين طرح برشمرد و بيان كرد: طرح بزرگ پيوند آسماني در راستاي اجراي امينانه نيات واقفان برگزار مي‌شود.
به گفته وي در اين طرح به زوج هاي جوان كمك مالي براي تهيه جهيزيه مساعدت مالي مي‌شود.
وي اضافه كرد: يكي از رسالت‌هاي خطير سازمان اوقاف و امور خيريه نظارت و صيانت از نحوه اجراي صحيح و امينانه نيات واقفان خيرانديش و مراقبت از اين امانات است.
حجت الاسلام نوروزي افزود: طرح پيوند آسماني با هدف رويكرد شفاف‌ سازي و اطلاع‌رساني از آثار و بركات وقف، اجراي امينانه نيات واقفان در زمينه ازدواج، بهره‌ مندي دقيق مستحقين از اجراي نيات واقفان، ترغيب جهت ايجاد وقف جديد متناسب با نيازهاي روز جامعه، انسجام‌ بخشي و يكسان ‌سازي اجراي نيات واقفان با رويكرد بهره‌ وري موقوفات، ترغيب و تشويق و جذب خيرين در امر كمك هزينه ازدواج زوج‌هاي نيازمند اجرا مي‌شود.
وي بيان كرد: عوايد موقوفاتي كه واقفان نيات آنان را مربوط به خريد جهيزيه و كمك ازدواج براي زوج‌هاي جوان ثبت كردند در اين طرح اجراي نيت مي‌شود.
مدير كل اوقاف و امورخيريه استان قزوين در ادامه از ثبت نام مرحله شهرستاني سي و هشتمين دوره مسابقات قرآن كريم در شهرهاي مختلف استان خبر داد و گفت: ثبت نام مرحله شهرستاني سي و هشتمين دوره مسابقات قرآن كريم در استان از، پنجم مرداد ماه آغاز شده وهمزمان با مسابقات قرآن علاقه ‌مندان مي‌توانند در هشتمين دوره مسابقات اذان و هفتمين دوره مسابقات ابتهال نيز نام‌نويسي كنند.
حجت الاسلام نوروزي افزود: افراد براي شركت در اين دوره از مسابقات قرآني مي‌توانند با مراجعه به امامزادگان، بقاع متبركه و يا ادارات و دفاتر نمايندگي اوقاف و امور خيريه در شهرستان‌ها نسبت به نام‌نويسي اقدام كنند.
وي با اشاره به اينكه سي و هشتمين دوره مسابقات قرآن كريم در رشته‌هاي حفظ، قرائت، ترتيل برگزار مي‌شود، گفت: همه شهرستان‌ها بايد تا پايان شهريور ماه سال جاري مرحله شهرستاني مسابقات قرآن را برگزار كنند.
به گفته حجت الاسلام نوروزي، برخلاف دوره‌هاي پيشين، سي و هشتمين دوره مسابقات قرآن فقط براي رده‌هاي سني بالاي 18 سال برگزار مي‌شود.
وي در پايان تصريح كرد: براساس دستور‌العمل سازمان اوقاف و امور خيريه كشور مقرر شده است مسابقات قرآن در رده سني شكوفه‌ها به صورت مجزا از مسابقات قرآني بزرگسالان و با همكاري آموزش و پرورش برگزار شود.
7390/ 6128