۳ مهر ۱۴۰۳، ۱۰:۰۶
کد خبر: 85605755
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

متخصص تغذیه: دانش آموزان خوردن صبحانه را جدی بگیرند

قزوین - ایرنا - مدیرگروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: کودکانی که صبحانه می‌خورند به‌طورکلی سالم‌تر بوده و تمرکز بیشتری در کلاس های درسی دارند از این رو با توجه به شروع مدارس این وعده مهم و ضروری جدی گرفته شود.

عطیه رزازی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تغذیه سالم یکی از موارد تاثیرگذار در پیشرفت تحصیلی و یادگیری است و والدین حتما باید در مصرف صبحانه دانش‌آموزان حساس باشند.

وی اضافه کرد: دانش آموزان قبل از رفتن به مدرسه یک صبحانه سبک مانند نان و مربا، یا نان و عسل و یا عدسی و تخم مرغ مصرف کنند و توصیه داریم در زنگ های تفریح نیز به عنوان میان وعده لقمه های خانگی کوکو و کتلت، بادام، کشمش، نخود و همچنین میوه‌های خشک استفاده شود.

به گفته رزازی، شواهد نشان می دهد که برخی از خانواده ها فقط به دادن پول به بچه ها اکتفا می کنند و دانش آموز با خرید کیک و آبمیوه، اسنک و گاهی سیب زمینی های سرخ کرده از بوفه مدارس تغذیه ناسالمی در زنگ های تفریح مصرف می‌کنند که باید آموزش تغذیه سالم به خانواده ها و دانش‌آموزان مورد توجه قرار گیرد.

به گفته این مسوول، آموزش و پرورش و سازمان‌های دانش آموزی برای بوفه‌های مدرسه و فروش غذاهای سرد و گرم نیاز به مجوز و کارت بهداشت دارند، اما نظارت ها بر فروش مواد غذایی توسط این بوفه ها از طریق آموزش و پرورش و از طریق معاونت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی صورت می گیرد.

رزازی ادامه داد: باید توجه داشت به دلیل محدودیت نیروهای نظارتی در کل مدارس، این نظارت ها ممکن است به صورت دایمی صورت نگیرد، از این رو خانواده ها باید ارایه غذاهای سالم و بهداشتی را از بوفه های مدارس مطالبه کنند.

وی افزود: مشکل اصلی جامعه ما افزایش روند چاقی در گروه سنی کودک و نوجوان است که طبق بررسی های به عمل آمده، ۲۰ درصد کودکان و نوجوانان استان دچار چاقی شکمی هستند که نیازمند ورزش، تحرک و اصلاح تغذیه هستند.

مدیرگروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قزوین خاطرنشان کرد: توصیه داریم که خانواده ها برای تغذیه بچه ها وقت بیشتری بگذارند و آگاهی و سواد خود را از مواد غذایی و تغذیه افزایش دهند تا شاهد کودکان، نوجوانان و جوانان سالمی در شهر و کشور خود باشیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha