۱۹ شهریور ۱۳۹۴، ۱۲:۵۲
کد خبر: 81754839
T T
۰ نفر
سردار دهقان:حضور نیروی دریایی زمینه ساز توسعه سواحل مكران در چابهار است

زاهدان- ایرنا- وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران گفت : حضور نیروی دریایی زمینه ساز توسعه سواحل مكران است و این نیرو با تمام توان آمادگی همكاری با دیگر نهادها و سازمان ها در این رابطه را دارد.

به گزارش ایرنا سردار حسین دهقان روز پنجشنبه در بازدید سواحل كنارك چابهار اظهار داشت: بنا بر شرایط منطقه در گذشته واحدهای نظامی زودتر از سایر ارگان ها و سازمان ها در این منطقه مستقر شده اند و این موضوع باعث شده هم اینك نیز نیروی دریایی با تاكیدات رهبر معظم انقلاب در سواحل مكران پیشرو باشد.
وزیر دفاع خاطر نشان كرد: خوشبختانه با استقرار واحدهای تولیدی و اقتصادی و مشاركت بخش خصوصی شاهد توسعه بیش از پیش سواحل مكران خواهیم بود.
وی افزود: اجرایی شدن برنامه های توسعه ای دولت و بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص توسعه سواحل مكران از اولویت های كاری دولت تدبیر و امید است.
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در این مراسم گفت: ایجاد زیرساخت ها و حضور مقتدرانه نیروی دریایی در سواحل مكران نوید دهنده توسعه این سواحل در آینده نزدیك است.
امیر دریادار حبیب ‌الله سیاری افزود: عزیمت صیادان به آب های دور و امنیت شناورهای كشور در اقیانوس هند نتیجه حضور مقتدرانه نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران است.
وزرای دفاع، صنعت، معدن و تجارت و مشاور ارشد رییس جمهور در امور مناطق آزاد روز پنجشنبه به منظور كلنگ زنی آغاز عملیات اجرایی چندین پروژه مهم وارد چابهار شدند.
در این سفر یك روزه وزیران دولت یازدهم آغاز عملیات اجرایی مجتمع بزرگ فولاد مكران چابهار با ظرفیت سه میلیون و 200 هزار تن و اعتبار 31 هزار میلیارد ریال در مساحت 300 هكتار (در مرحله نخست پروژه تولید آهن اسفنجی با ظرفیت یك میلیون و 600 هزار تن) را كلنگ زنی كردند.
در این سفر همچنین آغاز پروژه آب نیروی واحد یوتیلیتی متمركز شهرك پتروشیمی نگین مكران برای تامین زیرساخت های آب و برق واحدهای مختلف این پروژه كلنگ زنی شد.
بازدید از دیگر پروژه های ملی و منطقه ای در سواحل مكران از جمله راه آهن و بندر شهید بهشتی نیز جزو برنامه های سفر وزرای دولت به چابهار است.
وزیر دفاع روز پنجشنبه در بدو ورود به شهرستان چابهار از امكانات سطحی و زیرسطحی دریای عمان و نیروهای مستقر در نیروی دریایی ارتش در كنارك دیدن كرد.
7316/3042/6081