بهره‌مندی از فرصت‌های اقتصادی سواحل مکران نیازمند سیاست‌گذاری اصولی است

بندرعباس - ایرنا - نماینده ویژه رییس‌جمهور در شورای توسعه سواحل مکران گفت: سواحل مکران دارای مزیت‌های مهم اقتصادی است اما بهره‌مندی از این فرصت‌ها به سرمایه‌گذاری و سیاست‌گذاری نیاز دارد.

به گزارش ایرنا، حسین دهقان عصر چهارشنبه در بازدید از زیرساخت‌های ایجاد شده در سواحل مکران در منطقه کوه مبارک شهرستان جاسک اظهار داشت: توسعه فعالیت‌های دریامحور و ظرفیت‌های تجاری و بانکرینگ در بخش‌های نفتی، پتروشیمی، بندری و دریایی یکی از اصلی‌ترین هدف‌گذاری‌ها در سواحل مکران است.

وی ادامه داد: دولت سیزدهم گام‌های بزرگی برای توسعه سواحل مَکران برداشته که بخشی از آن در حوزه نفتی و پتروشیمی و بخش مهم دیگر آن در حوزه دریایی و بندر در منطقه بنجی و کوه مبارک در حال انجام است.

دبیر شورای عالی توسعه سواحل مکران ادامه داد: در حوزه صنایع نفتی و پتروشیمی اقدامات زیربنایی بسیار مطلوبی در این منطقه صورت گرفته که هم افزایی بین سازمان‌ها و استقرار ارگان‌هایی مثل سازمان بنادر در منطقه کوه مبارک می‌تواند ضمن پشتیبانی از نظر خدمات دریایی، ایمنی و استاندارد لازم در منطقه را نیز تضمین کند.

دهقان در این راستا بر همفکری تمامی سازمان‌ها و ارگان‌های مرتبط برای احداث بندرگاه چندمنظوره بنجی تاکید ابراز امیدواری کرد با همت بلند دولت سیزدهم و اهتمام ویژه وزارت نفت و سازمان بنادر و دریانوردی بتوانیم از این فضای مثبت در سطح ملی و منطقه‌ای به نفع مردم منطقه استفاده کنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha