۲۳ شهریور ۱۳۹۴، ۱۸:۴۹
کد خبر: 81759573
T T
۰ نفر
دستگيري سه سارق و كشف 100 دستگاه گوشي تلفن همراه در زنجان

زنجان - ايرنا - رييس پليس آگاهي استان زنجان از دستگيري سه سارق حرفه اي مغازه و كشف 100 دستگاه تلفن همراه مسروقه در اين استان خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه پايگاه خبري پليس، سرهنگ جعفر رحمتي با اعلام اين خبر افزود: در پي وقوع سرقت از مغازه موبايل فروشي در خيابان سعدي شهر زنجان، پيگيري موضوع در دستور كار ويژه پليس آگاهي زنجان قرار گرفت.
وي يادآورشد: ماموران آگاهي با انجام كارهاي اطلاعاتي گسترده و گشت زني در سطح حوزه، موفق شدند در اين ارتباط سه متهم را شناسايي و دستگير كنند.
رحمتي اظهار كرد: متهمان در بازجويي‌هاي انجام شده اعتراف كردند با همدستي همديگر، مغازه‌هايي كه فاقد تجهيزات بازدارنده از قبيل دوربين مداربسته بودند را شناسايي و با تخريب ديوار اقدام به سرقت مي كردند.
رييس پليس آگاهي استان زنجان با تاكيد بر اينكه صاحبان صنوف نسبت به تجهيز مغازه هاي خود به دوربين‌هاي مداربسته اقدام كنند، گفت: ماموران پليس آگاهي در بازرسي از مخفيگاه متهمان بيش از 100 دستگاه گوشي تلفن همراه مسروقه كشف و ضبط كردند.
وي با بيان اينكه متهمان براي سير مراحل قانوني به مراجع قضايي معرفي شدند، از مردم خواست در پيشگيري از سرقت مغازه به هشدارهاي ارايه شده توجه كنند و از قبل مطمئن باشند كه مكان‌هاي قابل نفوذ از قبيل پنجره‌ها و درب‌ها به شكل مناسب ايمن شده باشد.
** توقيف سواري دوو با 45ميليون ريال خلافي در زنجان
رييس پليس راه استان زنجان از توقيف يك دستگاه سواري دوو با 45 ميليون ريال خلافي در اتوبان زنجان – تبريز خبر داد.
سرهنگ علي اصغر شيرمحمدي گفت: ماموران پليس راه در راستاي برخورد با رانندگان متخلف و حادثه ساز به راننده يك دستگاه سواري دوو به علت سرعت زياد دستور توقف دادند.
وي افزود: با تلاش‌هاي صورت گرفته، خودرو متوقف و پس از استعلام، مشخص شد اين خودرو، داراي 45 ميليون ريال خلافي است.
شيرمحمدي با تاكيد بر اينكه بر اساس قوانين راهنمايي و رانندگي، پليس مكلف است خودرويي كه خلافي آن به 10 ميليون ريال برسد را توقيف كند، اظهار كرد: اين خودرو از ادامه مسير منع و تا پرداخت خلافي، روانه پاركينگ شد.
** زندان، پايان كار يك زورگير
فرمانده انتظامي شهرستان زنجان با اشاره به دستگيري يك زورگير با كار اطلاعاتي گفت: اين متهم از يك نوجوان زورگيري كرده بود.
سرهنگ ايرج خاني پور افزود: زورگيري يا سرقت به عنف يكي از شگردهايي است كه مجرمان براي رسيدن به اهداف شوم خود به آن متوسل مي شوند و امنيت عيني و ذهني جامعه را خدشه دارد مي كنند.
وي ادامه داد: بدون شك وقوع چنين جرمي در جامعه، معلول علت‌هايي است كه به بررسي دقيق و موشكافانه‌اي از نظر آسيب شناسي اجتماعي نيازمند است اما بديهي است اگر اين امر تحقق يابد و افراد جامعه هشدارها و توصيه‌هاي پليس را جدي بگيرند و به كار بندند، جرايمي مانند سرقت به عنف، به طور چشمگيري كاهش خواهد يافت.
فرمانده انتظامي شهرستان زنجان گفت: در پي اعلام يك مورد زورگيري از يك نوجوان توسط فردي در شهر زنجان با حضور پليس در محل تحقيقات براي شناسايي و دستگيري متهم در دستور كار قرار گرفت.
وي ادامه داد: با تحقيقات صورت گرفته، رد پاي يك متهم در اين ارتباط شناسايي و وي تحت تعقيب قرار گرفت.
خاني پور خاطر نشان كرد: با شناسايي پاتوق اين زورگير و صدور دستور بازداشت، وي در يك اقدام ضربتي دستگير و براي تحقيقات بيشتر به كلانتري منتقل شد.
فرمانده انتظامي شهرستان زنجان گفت: اين متهم در بازجويي به جرم خود اعتراف و عنوان داشت با توسل به زور مبلغي از نوجوان شاكي اخذ و متواري شده بود.
وي ضمن تقدير از همكاري خوب مردم با پليس به شهروندان اطمينان داد پليس با تمام قدرت برابر قانون با متخلفان و كساني كه بخواهند امنيت و آرامش عمومي مردم را خدشه دار كنند به شدت برخورد مي كند.
3001/6085