۲۵ شهریور ۱۳۹۴، ۱۳:۴۵
کد خبر: 81762019
T T
۰ نفر
تاكنون 37 عنوان كتاب در حوزه دفاع مقدس در اردبيل چاپ شده است

اردبيل- ايرنا- مديركل بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس استان اردبيل از چاپ و تدوين 37 عنوان كتاب در حوزه دفاع مقدس در استان خبر داد.

به گزارش ايرنا ، علي واحد روز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران گفت: 10 عنوان كتاب هم قرار بود در هفته دفاع مقدس امسال در استان رونمايي شود اما موفق شديم چهار عنوان كتاب را به چاپ برسانيم كه در طول هفته مقدس رونمايي خواهد شد.
وي افزود: نظم جاويد خاطرات شهيد بضاعت پور، قارداش دلنوشته هاي خواهر سردار كريميان ، به وقت خاكريز نوشته سردار مصطفي اكبري و سربازها پير نمي شوند نوشته رزمنده و پيشكسوت دوران جبهه و جنگ چهار عنوان كتابي است كه در طول دفاع مقدس رونمايي خواهد شد.
وي با اشاره به طراحي ، صفحه آرايي و چاپ 10 عنوان كتاب ديگر از سرداران شهيد و پيشكسوتان دوران دفاع مقدس اظهار كرد: اميدواريم شش كتاب باقيمانده در آينده نه چندان دور امسال به چاپ برسد.
او با بيان اين كه امسال رژه نيروهاي مسلح استان در 31 شهريور ماه در ميدان مصلي اردبيل برگزار مي شود، اضافه كرد: شايد اين كار در مركز شهر در مدت زمان كوتاهي باعث اخلال در رفت و آمد مردم شود اما مي ارزد كه مردم از توانايي ها ، اقتدار، صلابت و قدرت فرزندان خود آگاهي داشته باشند.
واحد با اشاره به برگزاري برنامه هاي متنوع رزمي، دفاعي، فرهنگي، ورزشي و تبليغي در استان اظهار كرد: پياده روي حماسي خانوادگي 100هزار نفري در سوم مهر ماه در تمام شهرهاي استان با همكاري بسيج و اداره كل ورزش و جوانان استان برگزار و به صورت زنده از شبكه سراسري سه و سبكه استاني سبلان پخش خواهد شد.
مديركل بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس استان اردبيل از افتتاح ششمين نمايشگاه فرهنگي رزمي عمليات آبي خاكي خيبر در منطقه شورابيل خبر داد گفت: اين نمايشگاه از 31 شهريور ماه تا 10 مهرماه براي بازديد عموم آزاد است و هدف از اين كار بازسازي عمليات خيبر و نشان دادن از خود گذشتگي و ايثار رزمندگان و فرزندان كشورمان به مردم بويژه نسل جوان مي باشد.
وي رژه نيروهاي مسلح، پياده روي خانوادگي، تجليل از خانواده هاي شهدا و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، نواختن زنگ مقاومت در مدارس استان، ايجاد سنگرهاي نمادين در سطح شهر، اعزام تيم هاي بهداشتي به مناطق محروم، نشست هاي بصيرتي و روشنگري، برگزاري مسابقات ورزشي، برپايي ايستگاه صلواتي، برگزاري محافل انس با قرآن، تشكيل شوراي امر به معروف و نهي از منكر، آموزش فقه بازاريان، برگزاري شوراي انديشه بسيج، عطر افشاني و غبار روبي مزار شهدا، برپايي نمايشگاه هاي مختلف عكس و كتاب در سطح مدارس استان و نماز حمعه ها، ويزيت رايگان در مراكز درماني وابسته به سپاه، اعزام راويان فتح نور جهت سخنراني و خاطره گويي، بازديد دانش آموزان از نمايشگاه عمليات خيبر، برگزاري شب خاطره و شب شعر، اجراي برنامه هاي هنري و زنده، برگزاري طرح ها و كلاس هاي توجيهي اقتصاد مقاومتي، تجليل از سربازان نمونه نيروهاي مسلح، ديدار نويسندگان و پيشكسوتان دفاع مقدس با نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اردبيل را از جمله برنامه هاي هفته دفاع مقدس در استان ذكر كرد.
6130/ 1257