۲۵ شهریور ۱۳۹۴، ۱۴:۵۵
کد خبر: 81762180
T T
۰ نفر
نمايشگاه چهل چراغ در گلزار شهداي بهشت زهرا(س) برپا مي شود

تهران- ايرنا-رييس فرهنگسراي رضوان گفت: به مناسبت فرارسيدن هفته دفاع مقدس و براي پاسداشت ياد و خاطره شهدا، نمايشگاه «چهل چراغ» در گلزار شهداي بهشت زهرا (س) برپا مي شود.

به گزارش روز چهارشنبه ايرنا به نقل از روابط عمومي فرهنگسراي رضوان، محمد سعادت با اعلام اين خبر افزود: اين نمايشگاه و پاتوق فرهنگي به معرفي چهل شهيد از شهداي دفاع مقدس مي‌پردازد.
وي گفت: نمايشگاه و پاتوق فرهنگي هنري چهل چراغ شامل ايستگاه‌هاي كودك و سرگرمي، گفتمان ديني و دفاع مقدس، طب اسلامي، قرائت يك صفحه از قرآن، اكرام و محسنين، كارگاه هاي هنري، نمايشگاه كتاب، اهداي خط نوشته، راديو رضوان، اجراي گروه سرود دانش آموزي، اجراي تئاترهاي خياباني با موضوع دفاع مقدس و اكران فيلم سينمايي «تا آمدن احمد» است.
رييس فرهنگسراي رضوان بيان كرد: نمايشگاه چهل چراغ از 26 شهريور تا سوم مهرماه ساعت 10 تا 20 در گلزار شهداي بهشت زهرا (س)، جنب قطعه 44 ميزبان علاقه مندان است.

*برپايي نمايشگاه در مسير شقايق ها در فرهنگسراي گلستان
نمايشگاه گروهي «در مسير شقايق ها» به مناسبت هفته دفاع مقدس در فرهنگسراي گلستان برگزار مي شود.
در اين نمايشگاه آثار نقاشي اي كه در وركشاپ «يادمان شهدا»ي فرهنگسراي گلستان توسط 10 هنرمند نقاش و تصويرساز خلق گرديد به نمايش گذاشته مي شود.
اين آثار در ابعاد 70×100 و با استفاده از تكنيك كولاژ و تركيب مواد ارائه مي شود.
هنرمندان باتوجه به نمادها و نشان هايي از دفاع مقدس و به تصوير كشيدن خاطرات 10 شهيد به صورت تصويرسازي همراه با روايتگري درخصوص هريك از آثار برپا خواهد شد.
هدف از برپايي اين نمايشگاه اداي دين به شهيدان و انتقال مفاهيم ارزشي دوران جنگ تحميلي به نسل جوان است.
اين نمايشگاه از روز 31 شهريور تا 9مهرماه از ساعت 9 تا 18 در نگارخانه گلستان واقع در نارمك، ميدان هلال احمر، خيابان گلستان ميزبان علاقه مندان است.

*ويژه برنامه‌هاي فرهنگسراي مهر در هفته دفاع مقدس
فرهنگسراي مهر با هدف تكريم و زنده‌ نگه داشتن ياد و نام شهداي هشت سال دفاع مقدس و نشر و تعميق شناخت شهروندان از فرهنگ ايثار و شهادت به‌ويژه نسل جوان و نوجوان برنامه‌هاي متنوعي را در هفته دفاع مقدس برگزار مي كند.
برنامه‌ «ضيافت ستارگان» از دوم تا هشتم مهرماه ساعت 16 با هدف تكريم از شهداي محلات و مدافعان حرم منطقه 19 تهران و آشنايي اهالي‌‌‌ همان محل با آن شهيد و سبك زندگي او برگزار مي‌شود.
در اين برنامه ياد هفت شهيد منطقه19 با نام‌هاي شهيدان بهروز و اصغر كربلاخاني، شهيد اسماعيل اسماعيلي، شهيد محمدرضا ميرزايي، شهيدان ايوب و حسين نيكوبين، شهيد مصطفي ميرابي و شهيدمهدي صادقي گرامي داشته مي شود.
«هم عهدي با شهدا» از ديگر برنامه‌هاي فرهنگسراي مهر به مناسبت هفته دفاع مقدس است. در اين برنامه دوم تا هشتم مهرماه ساعت 10 تا 17 دو غرفه هم عهدي با شهدا و ايستگاه صلواتي در بوستان 22 بهمن منطقه 19 برپا مي‌شود.
در غرفه هم عهدي با شهدا شهروندان مي‌توانند يكي از ۲۳ هزار شهيد تهران بزرگ را به عنوان هم‌عهد و هم‌پيمان انتخاب و پلاك و شناسنامه هم‌عهدي با شهيد مربوطه را دريافت ‌كنند.
در غرفه ايستگاه صلواتي ضمن توزيع شربت و شيريني، برنامه‌هايي همچون توزيع تصاوير شهداي منطقه به صورت كارت پستال و بخش دلنوشته با شهيدان برگزار مي شود.
براساس اين گزارش، فرهنگسراي مهر ويژه برنامه تكريم شهداي گمنام را روز پنجشنبه دوم مهرماه در جوار مزار شهداي گمنام بهشت زهرا(س) برگزار مي كند.
غبارروبي مزار شهدا، قرائت دعاي كميل از جمله بخش‌هاي برنامه تكريم از شهداي گمنام است.
فرهنگسراي مهر در اتوبان شهيد تندگويان، خيابان شهيد لطيفي، كوچه تگرگ واقع شده است.
تهرام/7245/1831
۰ نفر