۲۶ شهریور ۱۳۹۴، ۱۸:۱۲
کد خبر: 81763571
T T
۰ نفر
عملیات اجرایی جاده و تونلهای مسیر درگز - كبكان دوغایی آغاز شد

مشهد - ایرنا - عملیات اجرایی مسیر و تونلهای قطعه دوم جاده درگز - كبكان دوغایی در ارتفاعات الله اكبر واقع در شمال شرق خراسان رضوی روز پنجشنبه طی مراسمی با حضور وزیر راه و شهرسازی آغاز شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی در این مراسم گفت: این پروژه از مهمترین طرحهای حلقه شبكه ترانزیتی استان است كه نتایج ارزشمندی برای منطقه و كشور در بر دارد.
محمد مقدوری افزود: طی دو ماه آینده همچنین پروژه آزادراه جدید مشهد - قوچان با حضور وزیر راه و شهرسازی اجرایی می شود.
وی همچنین از خدمات قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در خراسان رضوی به عنوان مجموعه ای كه پروژه های مهم و زیربنایی را در كشور در دست اجرا دارد تقدیر كرد.
معاون استاندار خراسان رضوی گفت: این مجموعه با اجرای این پروژه ها پایه گذار حركت جدیدی برای ارائه خدمات ارزشمند در سطح استان و كشور است.
اجرای مسیر جدید درگز - كبكان دوغایی با وجود محدودیت منابع مالی پارسال آغاز شد و هم اینك قطعه دوم این جاده و ساخت سه تونل آن رقم خورده است.
جاده كنونی درگز - سه راهی امام قلی قوچان دوغایی 150 كیلومتر طول دارد اما با ساخت و تكمیل مسیر جدید طول این جاده به حدود 85 كیلومتر كاهش می یابد.
همچنین جاده جدید موجب كاهش 78 دقیقه ای زمان سفر می شود و این درحالی است كه متوسط سفر در مسیر قدیم 160 دقیقه بود.
در طول مسیر قطعه دوم سه تونل نیز احداث می شود كه یكی از آنها به طول سه هزار و 545 متر بزرگترین تونل در كشور خواهد بود.
مبلغ پیمان در این قطعه پروژه دو هزار و 534 میلیارد ریال می باشد و بر اساس برنامه زمان بندی باید ظرف 42 ماه توسط قرارگاه خاتم الانبیا به انجام برسد.
افزایش ایمنی این جاده و كاهش تصادفات، روانسازی رفت و آمد، افزایش سطح خدمات بین جاده ای در راه اصلی و كوتاه شدن مسیر ترانزیت سبزوار - سلطان آباد - دوغابی- كبكان - درگز - لطف آباد از اهداف اجرای این پروژه است.
شهرستان 75 هزار نفری درگز در فاصله 254 كیلومتری شمال مشهد قرار دارد.
همچنین پایانه مرزی لطف آباد واقع در مرز ایران و جمهوری تركمنستان به عنوان دروازه ورودی ناوگان خارجی به كشورهای آسیای میانه، فعالترین مرز در بخش كارنه تیر و تشریفات ناوگان خارجی و ترانزیت در فاصله 22 كیلومتر درگز و 280 كیلومتر مشهد از سال 1375 در شهرستان درگز فعال است.ك/3
1906/1858
۰ نفر