۲۹ شهریور ۱۳۹۴، ۹:۴۳
کد خبر: 81765968
T T
۰ نفر
نمايش هاي استاني با ذائقه پايتخت نشين ها تنظيم نشود

شهركرد-ايرنا-مديركل مركز هنرهاي نمايشي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي تاكيد كرد:تئاترهاي جشنواره هاي استاني با ذائقه پايتخت نشين ها تنظيم و توليد نشود.

به گزارش ايرنا،مهدي شفيعي ،شنبه شب در آيين اختتاميه بيست و هفتمين جشنواره تئاتر استاني چهارمحال و بختياري در مجتمع غدير شهركرد افزود:تئاتر هاي جشنواره هاي استاني بايد محلي براي بروز و ظهور انديشه هاي بومي و جريان اصيل فرهنگي هر منطقه باشد.
به گفته وي،يكي از آسيب هاي جشنواره هاي استاني ،توليد اثار فقط و فقط براي زمان جشنواره هاست ،در حالي كه تئاتر استانها بايد جريان ساز باشد و بتواند مخاطبان را در طول سال جذب كند.
وي گفت:جشنواره هاي استاني باعث روشن ماندن چراغ تئاتر در مناطق شده است و اگر اين جشنواره ها نبودند،چراغ تئاتر در استانها خاموش مي شد.
مديركل مركز هنرهاي نمايشي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت:تفاهمنامه داير كردن خانه تئاتر چهارمحال و بختياري به مديركل فرهنگ و ارشاد اين استان امضا شده است و بزودي اين خانه در مركز استان راه اندازي مي شود.
شفيعي تاكيد كرد:آثاري كه در طول سال براي اجراي عموم توليد مي شود از سوي اين اداره كل مورد حمايت قرار مي گيرد.
به گزارش ايرنا،بيست و هفتمين جشنواره تئاتر استاني چهارمحال و بختياري، شنبه شب با معرفي برترينها، در مجتمع فرهنگي هنري غدير شهركرد به كار خود پايان داد.
از سوي هيات داوران دو اثر 'و صدا اين همه ترسان ' به كارگرداني مصطفي محمدي دوست و هوشنگ عزيزي پور فارساني از فارسان و 'سياه در سبز ' به كارگرداني كاظم حيدري چالشتري ،براي حضور در جشنواره بين المللي تئاتر فجر به دبيرخانه جشنواره تهران معرفي شدند.
2097